سمنان استانِ روایت‌نشده در هنر انقلاب است

سمنان - ایرنا - رییس حوزه هنری استان سمنان گفت: سمنان استان روایت‌نشده در هنر انقلاب با وجود چهره‌های شاخص است و هنرمندان باید در زمینه روایت‌گری هنر انقلاب متناسب با چهره‌ها و رویدادهای استان در تاریخ انقلاب بیش از پیش نقش‌آفرینی کنند.

به گزارش ایرنا، محمد اصغرزاده روز یکشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان ابراز کرد: سمنان جزو سه استان دارای بیشترین تعداد شهید است، اما در زمینه ادبیات دوران دفاع مقدس اثر شاخص نداریم و حتی افراد شاخص کمترشناخته‌شده هستند.

رییس حوزه هنری استان سمنان اظهار کرد: نیاز است اصحاب رسانه بیش از پیش در زمینه معرفی چهره‌های شاخص در هنر انقلاب اسلامی و روایت‌گری همراهی کنند.

وی با اشاره به هفته هنر انقلاب اسلامی، افزود: معرفی چهره برتر هنر انقلاب استان از شاخص‌ترین برنامه‌های حوزه هنری همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی است و انتخاب چهره برتر انقلاب اسلامی بر اساس معیارهای اعلامی از سوی حوزه هنری کشور انجام می‌شود.

سمنان استانِ روایت‌نشده در هنر انقلاب است

وی اضافه کرد: آثار هنرمندان استان بر اساس معیارهای اعلامی بررسی شد و سه هنرمند انتخاب شدند که در نهایت، بیست و ششم فروردین یک نفر به عنوان چهره سال هنر انقلاب در استان سمنان معرفی و تجلیل می‌شود.

رییس حوزه هنری استان سمنان بیان کرد: تجلیل از هنرمندان فعال و هنر مردمی و هنر انقلاب و دیدار با خانواده شهدا، از دیگر برنامه‌های حوزه هنری استان سمنان در هفته هنر انقلاب اسلامی است.

پس از شهادت مرتضی آوینی در روز بیستم فروردین سال ۱۳۷۲، با پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان حوزه هنری به مقام معظم رهبری، این روز به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» نام گذاری شد.

بیستم فروردین آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی است و تا بیست و ششم فروردین ادامه دارد.

سعید صادقی مقدم رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان سمنان هم با ارایه گزارشی از فعالیت‌های این مجموعه در بخش‌های مختلف از جمله معرفی کتاب در قالب «رادیو کتاب ایرنا» اظهار داشت: ایرنا مرکز سمنان، با وجود کمبودها، تمام‌قد در زمینه اطلاع‌رسانی فعالیت‌های دولت مردمی و اقناع افکار عمومی به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و جهاد تبیین پای کار است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سال ۱۳۱۳ خورشیدی با تأسیس «آژانس خبری پارس» بنا گذارده شد و طی نزدیک به ۹ دهه فعالیت، افزون بر جریان‌سازی خبری، یکی از منابع مهم خبری دیگر رسانه‌های داخلی و خارجی بوده است.

سمنان که دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha