بیرجند - ایرنا - ۴۴ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی با هوشیاری ماموران انتظامی در شهرستان‌های فردوس، طبس و نهبندان کشف شد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی روز یکشنبه گفت: ماموران انتظامی استان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق عمده سوخت، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه تریلی مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسن شجاعی‌نسب افزود: پس از هماهنگی قضایی در بازرسی تکمیلی از تریلی، ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی کشف شد.

وی اظهار داشت: ماموران در این رابطه یک دستگاه تریلی را توقیف و یک متهم را دستگیر کردند که به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: مبارزه با قاچاق کلان سوخت به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد و شهروندان به منظور مشارکت در این زمینه هر گونه اخبار و اطلاعات از فعالیت قاچاقچیان را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

کشف ۹ هزار و ۳۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق در طبس

جانشین انتظامی شهرستان طبس هم گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان طبس قرار گرفت.

سرهنگ جواد عباسی افزود: ماموران پاسگاه انتظامی "نایبند" هنگام کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه تریلی کشنده در حرکت مشکوک شدند و خودرو را برای بازرسی بیشتر متوقف کردند.

وی گفت: پس از هماهنگی با مقام قضایی دربازرسی از تریلی مقدار ۹ هزار و ۳۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی کشف و در این رابطه یک نفر متهم دستگیر شد.

پنج هزار و ۲۰۰ لیتر سوخت قاچاق در توقیف پلیس

جانشین انتظامی شهرستان نهبندان بیان کرد: ماموران پاسگاه عملیاتی "سهل‌آباد" شهرستان نهبندان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای فرعی شهرستان به یک دستگاه خودروی نیسان و سه دستگاه خودروی سواری مشکوک شدند و خودروها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ رمضان مرادی اظهار داشت: پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از خودروها، پنج هزار و ۲۰۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی کشف شد.

وی گفت: ماموران در این خصوص چهار دستگاه خودرو توقیف و چهار متهم را دستگیر کردند که به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.