اهواز- ایرنا- معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: برنامه ریزی لازم برای شرکت ۱۵۰ هزار دانش آموز استان برای تابستان امسال در برنامه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و علمی انجام شده است.

به گزارش ایرنا، عبداله افرازه شهاوند در نشست هماهنگی اردهای راهیان پیشرفت خوزستان بیان کرد: این برنامه‌ها به صورت مستمر و غیر مستمر در راستای جهاد تبیین تهیه شده است.

وی گفت: برای ۵۰ هزار دانش آموز از این تعداد برنامه‌های جداگانه، اعزام ۱۰ هزار دانش آموز به مشهد مقدس و برای باقی دانش آموزان شرکت در اردوهای راهیان پیشرفت در نظر گرفته شده است.

افرازه شهاوند بیان کرد: در اردوی راهیان‌ پیشرفت دانش آموزان با دستاوردهای انقلاب اسلامی در بخش های مختلف تولیدی و اقتصادی آشنا می‌شوند، این دانش آموزان به حلقه‌های میانی برای معرفی این دستاوردها به سایر دانش آموزان و خانواده‌ها خواهند شد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان اظهار کرد: متاسفانه برخی مردم در فضایی قرار گرفته‌اند که به دلیل سیاه نمایی دشمن فکر می‌کنند مدیران و دولت اقدام موثری انجام نمی‌دهند.

افزاره شهاوند بر اطلاع رسانی عملکرد و اقدامات دولت به مردم تاکید کرد و افزود: با وجود بودجه اندکی که به پروژه‌های عمرانی اختصاص می‌یابد اما اقدامات بزرگی در استان و کشور انجام می‌شود که لازم است نسل نوجوان و جوان ما با این اقدامات آشنا شوند.

وی با بیان اینکه دشمنان از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون هجمه‌های زیادی به نظام وارد کرده‌اند گفت: هیچ ظرفیتی نماینده که دشمن علیه ایران اسلامی استفاده نکرده باشد، به عنوان مثال در اغتشاشات سال گذشته دشمن نسل جوان و نوجوان ما را هدف قرارداده بود تا با استفاده از این قشر به اهداف خود برسد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان ادامه داد: به همین دلیل وظیفه مسئولان سنگین است و باید دراجرای جهاد تبیین به ویژه برای دانش آموزان با قدرت ورود کنند.

افرازه شهاوند بیان کرد: ضروری است که فضای گفت و گو با دانش آموزان برای آشنایی هر چه بیشتر با دستاوردهای انقلاب اسلامی فراهم شود.

وی گفت: ذهن دانش آموزان پر از سوالات و ابهامات و باید طبق دستور مقام‌معظم رهبری با اجرای جهاد تبیین این ابهامات را برطرف کرد.

جمعیت دانش آموزی خوزستان یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است.

اردوی راهیان‌ پیشرفت از سال گذشته برای معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی به دانش آموزان راه اندازی شده است.