بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد واحد بجنورد با تامین اعتبار و مشارکت خیران تا ۲ هفته دیگر تجهیز و راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد بجنورد اظهار کرد: دانشکده پزشکی به لحاظ فضای فیزیکی کمبودی ندارد و تنها کاستی هایی در حوزه تجهیزات وجود دارد که براساس برآوردهای مالی درصدد تامین آن هستیم.

وی بیان کرد: راه اندازی رشته پزشکی در این دانشگاه نیازمند آزمایشگاه مجهز، سردخانه برای تشریح جسد و دیگر تجهیزات پزشکی همچون دستگاه الکتروکاردیوگرافی، مولاژ و اسپیرومتری است که نیاز به مشارکت خیران سلامت است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همچنین برای جذب اعضای هیات علمی این دانشگاه با تخصص های خاص نیاز است و با رفع مشکلات و موانع پیشرو تا مهرماه سالجاری جذب دانشجو در این دانشکده انجام می شود.

حسین نژاد در ادامه به احداث بیمارستان مادر و کودک در بجنورد اشاره کرد و گفت: تامین اعتبار و مصوبات دولت سیزدهم ظرفیتی را بوجود آورده که این بیمارستان احداث شود و این مرکز درمانی از ۱۰۰ تختخوابی تا ۳۲۰ تختخواب ارتقا می یابد.

به گزارش ایرنا، موافقت های لازم برای ایجاد این دانشکده از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کسب شده است و برنامه ریزی ها برای تامین امکانات و تجهیزات این دانشکده در حال انجام است.

۲۸ هزار دانشجو دختر و پسر در ۳۳ مرکز شامل دانشگاه‌های دولتی، آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور، فنی و حرفه ای، جامع علمی و کاربردی و فرهنگیان تحصیل می کنند.

از مجموع زیر نظام های آموزش عالی این استان چهار دانشگاه دولتی، چهار واحد آزاد اسلامی، پنج مرکز فنی و حرفه ای، هفت مرکز علمی و کاربردی، سه مرکز وابسته به دستگاه های اجرایی، هشت واحد پیام نور و ۲ موسسه غیر انتفاعی هم اینک جذب دانشجو دارند.

خراسان شمالی با جعیت یک میلیون نفری در شمالشرق کشور واقع است که نیمی از جمعیت آن درمناطق روستایی ساکن هستند.