۱۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۰۳
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85188632
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱۷ پزشک متخصص در دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی جذب شدند

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان‌شمالی گفت: ۱۱۷ پزشک متخصص از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در بخش آموزشی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان جذب شدند.

دکتر جواد شاهین فر روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از این تعداد ۶۵ پزشک متخصص در بیمارستان ها و ۵۲ نفر نیز در بخش آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان جذب شدند.

وی افزود: همچنین در راستای ارتقای آموزشی ۱۲ عضو هیات علمی علوم پزشکی خراسان شمالی نیز تبدیل وضعیت شدند.

شاهین فر ادامه داد: با جذب این اعضای هیات علمی اینک میانگین نسبت دانشجو به استاد در دانشگاه علوم پزشکی استان با میانگین کشور برابری می کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: جدای از جذب این اعضای هیات علمی، یک عضو هیات علمی به مرتبه استاد تمام، ۶ عضو هیات علمی به مرتبه دانشیاری و ۶ عضو هیات علمی دیگر نیز به مرتبه استادیاری ارتقا پیدا کردند.

شاهین فر گفت: برای توزیع عادلانه خدمات پزشکی و درمانی در سطح استان، رویکرد جدید دانشگاه علوم پزشکی استان این است که حداقل از هر رشته پایه تخصصی، داخلی، اطفال، جراحی و بیهوشی دو پزشک متخصص در بیمارستان شهرستانها وجود داشته باشد تا خدمات حوزه سلامت مداوم ارایه شود.

دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی حدود ۲ هزار و ۱۰۰ دانشجو در ۱۷ رشته تحصیلی دارد که در هفت دانشکده آن زیر نظر ۲۰۰ عضو هیأت علمی تحصیل می‌کنند.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان یک میلیون نفری، ۳۶۰ پزشک عمومی و ۲۵۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha