کرمانشاه - ایرنا - فرمانداران شرق استان کرمانشاه خبرنگاران را راویان امیدآفرین، دلسوز و متعهد، مجاهدان مقابله با دشمن و بسترساز سلامت فرهنگی و فکری جامعه توصیف کردند.

سرپرست فرمانداری شهرستان صحنه در این راستا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اصحاب رسانه به ویژه شهید گرانقدر محمود صارمی، فرارسیدن هفدهم مرداد را به تمامی اصحاب رسانه و همه روزنامه نگاران، صاحبان اندیشه و قلم و مجاهدان عرصه اطلاع رسانی کشور و شهرستان صحنه تبریک و تهنیت عرض می کنم.

«غلامرضا شهبازی» افزود: ۱۷ مرداد روز خبرنگار، یادآور مجاهدت زنان و مردان حقیقت طلبی است که بیرق بزرگ " آگاهی بخشی" را برافراشته اند و خاضعانه و بی ادعا، وجود خویش را چراغ راه جامعه نموده و بی قرار بر مدار رویدادها و حوادث با همتی بلند و اندیشه ای آزاد می کاوند تا جان‌های تشنه دانستن، سیراب گردد.

وی اضافه کرد: روز خبرنگار تقدیر از زحمات کسانی است که با مسئولیت و آزادی و تحمل سختی های فراوان به نگاشتن حقایقی می پردازند که رشد و توسعه جامعه را ثمر می بخشد و همواره به مثابه دیده بانان امین جامعه در عرصه های مختلف پرچم آزادی، آگاهی و امید را افراشته اند.

خبرنگاران مجاهدان مقابله با هجمه های دشمنان هستند

فرماندار شهرستان هرسین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: ۱۷ مرداد یادآور خاطره بزرگ مرد عرصه خبر شهید " محمود صارمی" است، شهید گرانقدری که عروج معصومانه و فراغ مظلومانه اش بهانه ای شد برای گرامیداشت " روز خبرنگار" ، روزی از جنس حرمت و عشق به قلم و بدون شک این عزیزان امید آفرینی و جهاد در جبهه تبیین را رسالت و سرلوحه کار خویش قرار داده اند.

«ابوطالب ایتوندی» تصریح کرد: سوگند باری تعالی به قلم، نشان از رسالت سنگین پیام آوران الهی است که برای همیشه تاریخ آگاهی بخشی همطراز رسالت انبیاء قرار گیرد.

این مسئول با بیان اینکه خبرنگاران رسالت بزرگ و سترگی بر دوش دارند، تصریح کرد: وقتی قلم خبرنگار و آنچه که با همت و انصاف به رشته تقریر در می آید در زمره حق گویی و حق جویی است.

وی اضافه کرد: خبرنگاران در هر شرایطی با آگاهی بخشی و مجاهدت ضمن تنویر افکار عمومی خط بطلانی بر هجمه های ظالمانه دشمنان این سرزمین می‌کشند.

ایتوندی در خاتمه خاطرنشان کرد: سالروز شهادت شهید صارمی فرصتی مناسبی شد تا از زحمات و تلاش‌های خبرنگاران عزیز و فعالان رسانه شهرستان هرسین تقدیر نمایم ، امیدوارم در سایه سار الطاف الهی موفق و موید باشند.

با تلاش خبرنگاران بستر سلامت فرهنگی و فکری جامعه فراهم می شود

فرماندار شهرستان سنقروکلیایی نیز گفت: خبرنگاران بدون شک در دنیای امروزی که عرصه تحول گسترده در حوزه ارتباطات است به عنوان سختکوشان عرصه فرهنگسازی نقش موثر و مهمی را در جامعه ایفا می‌کنند.

«علی قربانی» افزود: با تلاش خبرنگاران و با زحمات شبانه روزی، بستر سلامت فرهنگی و فکری جامعه را فراهم و در توسعه همه جانبه جامعه و نمایش چهره زیبای این دیار قطعا موثر و پررنگ می‌باشد.

وی در خاتمه روز خبرنگار را به همه خبرنگاران و صاحبان قلم عرصه اطلاع رسانی تبریک گفت و افزود: از خداوند متعال توفیقات روز افزون توأم با سعادت و سلامتی را برای همه فعالان و زحمتکشان این عرصه مسالت دارم.

خبرنگاران تجسم امانت، تعهد، دلسوزی و وظیفه شناسی هستند

سرپرست فرمانداری شهرستان کنگاور با صدور پیامی، هفدهم مرداد را روز پاسداشت مجاهدت ها و تلاش های خبرنگارانی دانست که با ایثار وصف ناپذیر خویش ،آگاهی و روشنایی را به جامعه هدیه می‌کنند.

«ایرج صادقی» افزود: طلایه‌داران راستین خدمت به عرصه اطلاع رسانی و خبر در جمهوری اسلامی ایران، خبرنگاران عزیزی هستند که تجسم امانت، تعهد، دلسوزی و وظیفه شناسی اند.

وی اظهار داشت: هفدهم مرداد که مصادف با شهادت مظلومانه و غریبانه خبرنگار شهید صارمی است؛ فرصتی شایسته در پاسداشت مقام و منزلت خبرنگارانی است که دفاع از آرمان ها و منافع ملی کشور را مشی خود قرار داده اند.

او در خاتمه یادآور شد: اینجانب روز خبرنگار را به تمامی خبرنگاران و بویژه خبرنگاران فهیم و پرتلاش شهرستان کنگاور و همه فعالان و زحمت‌کشان این عرصه تبریک و تهنیت عرض می کنم و برای این مجاهدان بی ادعا، آرزوی سلامتی و سرافرازی از درگاه حضرت احدیت دارم.

شهرستان های صحنه، هرسین، سنقر و کنگاور در شرق استان واقع شده اند که بیش از ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دارند.