سمنان- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: بیش از ۱۳ هزار کلاس اولی در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به مدرسه می‌روند و به جمعیت دانش‌آموزی استان افزوده شدند.

آرزو مرادی نسب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: بیش از ۱۳ هزار کلاس اولی در ۴۵۸ مدرسه استان سمنان مشغول به تحصیل خواهند شد.

وی بیان کرد: طبق گزارش‌ها هشت هزار و ۶۴۰ نوآموز در بیش از ۳۰۰ پیش‌دبستانی استان سمنان برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: مدیران و عوامل اجرایی مدرسه‌های ابتدایی و پیش‌دبستانی‌های سراسر استان سمنان برای برگزاری آیین استقبال از نوآموزان و کلاس اولی‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اند و در آستانه گرامیداشت هفته دفاع مقدس، نوآموزان و کودکان کلاس اولی استان سمنان در بیست و هفتمین روز شهریور ۱۴۰۲ به مدرسه می روند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان سمنان گفت: طبق بازدیدهای میدانی انجام شده در قالب طرح مهر، تمامی مدرسه‌های سراسر استان آماده میزبانی از دانش آموزان است.

وی اظهار کرد: ارایه محتواهای آموزشی هدفمند با رویکرد آگاهی بخشی به والدین، نوآموزان و کلاس اولی‌ها از جمله اقدامات راهبردی انجام شده به منظور زمینه سازی آغاز سال تحصیلی همراه با شور و نشاط در استان سمنان است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان سمنان اطمینان خاطر داد که از تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های معاونت آموزش ابتدایی استان برای تحقق عدالت آموزشی و «نصیب آموزشی برابر» در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، برنامه‌های هشت‌گانه معاونت ابتدایی استان سمنان در سال جدید در قالب برنامه عملیاتی شامل کاهش نرخ تکرار پایه و ترک تحصیل، توجه ویژه به توانمندسازی معلمان مدارس و مربیان پیش‌دبستانی‌ها، توجه به شور و نشاط و آرامش روانی در مدارس، سبک‌سازی کیف دانش آموزان، آموزش مهارت زبان فارسی با رویکرد ترکیبی، ارتقا شایستگی‌های اجتماعی و ارتباطی دانش آموزان و انس و فهم قرآن است که همه برنامه‌ها با رویکرد تمام‌ساحتی پیگیری می‌شود.

حدود ١٣٠ هزار دانش‌آموز در بیش از یکهزار واحد آموزشی استان سمنان تحصیل می‌کنند.