۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۴۵
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 85232630
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میامی رتبه نخست سوادآموزی استان سمنان را دارد

۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۴۵
کد خبر: 85232630
میامی رتبه نخست سوادآموزی استان سمنان را دارد

شاهرود - ایرنا - فرماندار میامی گفت: این شهرستان، بر اساس پایش‌های استانی، رتبه نخست در شاخص سوادآموزی را بین هشت شهرستان استان سمنان کسب کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا آشوری روز سه‌شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان میامی به شرایط سوادآموزی و تحصیل در این منطقه اشاره کرد و افزود: برای اینکه بتوانیم دانش آموزان را مطابق با اصول تعلیم و تربیت اسلامی پرورش دهیم باید همه سازمان‌ها، نهادها و مردم به آموزش و پرورش کمک کنند.

وی با بیان اینکه معلمان در تربیت، سرنوشت و همچنین رفتار و عملکرد دانش آموزان نقش به‌سزایی دارند، ابراز کرد: آموزش و پرورش باید در این راستا در تعیین معلمان مدرسه‌ها دقت نظر داشته باشد.

فرماندار میامی از برگزاری طرح شهید عجمیان ویژه تجهیز مدرسه‌ها در این شهرستان خبر داد و گفت: حضور گروه‌های جهادی در مدرسه‌های این شهرستان توانست کمک خوبی به مجموعه آموزش و پرورش کند که باید از این دست اقدام‌ها حمایت شود.

آشوری به ضرورت آماده‌سازی امکانات ورزشی مدرسه‌ها اشاره کرد و افزود: ساخت زمین چمن طبیعی در دستور کار است و این موضوع در شورای آموزش و پرورش استان مطرح خواهد شد اما تا آن زمان آموزش و پرورش در تأمین نیازهای دانش آموزان در حوزه ورزشی با توجه به استعدادهای ویژه‌ای که در شهرستان وجود دارد، اهتمام داشته باشد.

وی به بافت ویژه جمعیت روستایی شهرستان میامی اشاره کرد و گفت: باید نشست شورای آموزش و پرورش به دلیل تعدد فراوان روستاها، در بخش کالپوش نیز برگزار شود تا بتوان برنامه‌های خوبی را اجرایی کرد.

فرماندار میامی با بیان اینکه طی سال تحصیلی جدید ۹۳ مدرسه در این شهرستان میزبان هفت هزار و ۵۰۰ دانش آموز است، اظهار کرد: ۷۵۰ معلم وظیفه تدریس به این دانش آموزان را بر عهده دارند.

شهرستان میامی با جمعیت ۴۰ هزار نفری در شرق استان سمنان قرار دارد، این شهرستان دارای ۵۱ روستا و ۲ بخش مرکزی و کالپوش است و جزو شهرستان‌های کم‌برخوردار کشور محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha