مدارس استان سمنان پذیرای ۱۳۳ هزار دانش‌آموز است

سمنان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش سمنان گفت: یکهزار و ۲۸ مدرسه با ۱۱ هزار و ۲۰۰ نیرو در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ پذیرای ۱۳۳ هزار دانش آموز این استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدجمال وزیری روز یکشنبه در نشست خبری با اشاره به پوشش ۹۸ درصدی مقطع ابتدایی در استان سمنان افزود: آموزش و پرورش این استان پوشش ۹۶ درصدی متوسطه اول و ۹۱ و نیم درصدی متوسطه دوم نیز محقق کرده است.

وی با اشاره به بهسازی و بازسازی ۱۰۵ کلاس مدارس استان سمنان در طرح شهید عجمیان ادامه داد: ۱۴۳ مدرسه نیز در قالب این طرح در مناطق محروم استان زیباسازی شده است.

بهره‌برداری از ۶۲ کلاس همزمان با آغاز سال تحصیلی

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان خاطر نشان کرد: هشت مدرسه با ۶۲ کلاس درس همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد.

مدارس استان سمنان پذیرای ۱۳۳ هزار دانش‌آموز است

وی ادامه داد: ۲۸ میلیارد ریال تجهیزات اداری و آموزشی فردا (دوشنبه) در قالب کاروانی در بین ۲۶۰ آموزشگاه سراسر استان سمنان توزیع می‌شود.

به گفته وی، تاکنون بیش از ۵۰ درصد مدارس استان سمنان هوشمند سازی شده و تا پایان امسال ۱۰ درصد دیگر اضافه خواهد شد.

وزیری با اشاره به فعالیت ۳۲۳ کلاس درس ویژه عشایر در استان سمنان اظهار کرد: ۱۷ مدرسه با ۴۸ کلاس در مقطع متوسطه اول و ۳۲ مدرسه در متوسطه دوم فعالیت می‌کند.

وی افزود: درصد باسوادی استان سمنان بیش از ۹۸ درصد است و از این نظر جزو استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خاطر نشان کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید یک مدرسه ویژه اتباع در مرکز استان افتتاح می‌شود و تا پایان مهر ماه نیز یک مدرسه در شهرستان گرمسار به بهره‌برداری خواهد رسید.

برخورد با مدارس شهریه‌بگیر

وزیری تصریح کرد: آموزش و پرورش استان سمنان با مدیران مدارس دولتی که از اولیاء دانش‌آموزان شهریه دریافت می‌کنند به شدت برخورد می‌کند.

وی افزود: البته مدارس نیازمند مشارکت و کمک اولیاء دانش آموزان هستند که نباید برای تحقق این مهم اجباری وجود داشته باشد.

کمبود ۲۰۰ نیرو در آموزش و پرورش استان سمنان

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به بازنشستگی ۷۵۰ از نیروهای این اداره‌کل اضافه کرد: امسال ۵۹۷ نیروی جدید به استخدام آموزش و پرورش سمنان درآمدند.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش استان سمنان نزدیک به ۲۰۰ نفر از جمله ۴۰ نیروی تربیت‌بدنی کمبود دارد.

آموزش و پرورش جزو اولیت‌های دولت قبل نبود

وزیری با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش در دولت قبل جزو اولویت‌ها نبود و همین موضوع، هزینه‌هایی را به کشورمان تحمیل کرد، گفت: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به این حوزه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اهمیت شایسته‌سالاری در این اداره کل تصریح کرد: تمامی نیروهای دلسوزی که کارآیی، اثربخشی و رضایت مردمی داشته باشند همچنان در مسوولیت خود به فعالیت ادامه خواهند داد.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش نظام تعلیم و تربیت است و قرار نیست فعالیت سیاسی در آن صورت گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha