مهاباد - ایرنا - رییس اداره هواشناسی مهاباد با اشاره به بارش‌های خفیف صورت گرفته طی شبانه روز گذشته در نقاط مختلف استان به ویژه شهرستان های جنوبی گفت: پیرانشهر با ۱۱ میلی‌متر بارندگی، پربارش ترین شهر آذربایجان‌غربی در این مدت بود.

اردلان محمدپور روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با ورود سامانه بارشی به منطقه از دیروز در برخی مناطق جنوب استان شاهد بارش خفیف باران بودیم که بیشترین مقدار بارش در پیرانشهر ثبت شد و بارش ها در اشنویه ۹ میلی متر و در مهاباد و سردشت نیز کمتر از یک میلی متر گزارش شد.

وی اضافه کرد: این سامانه تا روز پنجشنبه به فعالیت خود در منطقه ادامه می دهد و با خروج آن به دلیل شمالی شدن جریانات، دمای هوا بین چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند.

رییس اداره هواشناسی مهاباد ادامه داد: در این مدت افزایش ابر، بارش خفیف باران و وزش باد در برخی مناطق جنوب استان تداوم خواهد داشت.

محمدپور اظهار کرد: در شبانه روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد، گرمترین شهر و چالدران با حداقل دمای هشت درجه سانتی گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی بودند، در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۵ و ۲۳ درجه سانتی‌گراد در نوسان گزارش شد.

وی با اشاره به مجموع بارش های پاییزی در مهاباد گفت: در سال آبی جاری تاکنون ۱۱ میلی متر بارندگی در این شهرستان ثبت شده است.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

پیرانشهر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.