مشهد- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: برای تیم‌داری در پنج رشته پرطرفدار ورزشی در لیگ برتر و دسته یک با مسوولان مربوط برنامه‌ریزی شده و استاندار هم به شدت پیگیر این موضوع است و حمایت می‌کند.

علیرضا تاج فیروز روز سه‌شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مشهد و گفت وگو با خبرنگاران ایرنا افزود: این برنامه ریزی در رشته‌ فوتبال برای لیگ دسته یک و در رشته های والیبال، بسکتبال، هندبال و کشتی برای لیگ برتر شده است.

وی ادامه داد: در استان صنایع مختلفی از جمله سنگ آهن خواف، پالایشگاه خانگیران، ایران خودرو و دیگر صنایع بزرگ وجود دارد که اگر بخواهیم در بخشهای مختلف از جمله ورزش بانوان، جانبازان و توان‌یابان هم تیم‌داری کنیم حدود ۲۱۰ میلیارد تومان هزینه لازم است که برای اقتصاد بزرگ استان عددی نیست و با معاون اقتصادی استاندار هم جلسات مختلفی در این خصوص برگزار شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: برای همه ۵۲ هیات فعال استان تکلیف شده که برای سال آینده تقویم زمان‌بندی برنامه‌های خود را در ورزش همگانی، بانوان و فرهنگی آماده کنند و این که توقع آنها در هر مرحله از اداره ورزش چیست.

تاج فیروز افزود: حدود ۲ ماه قبل، پس از ۱۵ سال شورای ورزش و تربیت بدنی استان تشکیل شد. همچنین چند روز قبل شورای مشورتی ورزش استان تشکیل شده است که از کمیسیون ورزش شورای شهر، معاونان تربیت بدنی دانشگاهها، آستان قدس رضوی، آموزش و پرورش، شهرداری و پیشکسوتان ورزشی عضو آن هستند.

وی ادامه داد:ورزش خراسان رضوی طی ۱۲ سال اخیر عقب‌گردی جدی کرده است و برنامه ریزی واحدی برای ورزش استان نبوده است در حالی که متولی ورزش استان اداره کل ورزش و جوانان است اما در گذشته تعدد سازمانها و موازی کاری در ورزش استان باعث عقب افتادگی شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با بیان این که رسانه‌ها نقش مهمی در رسیدن به برنامه‌ها دارند افزود: طی چهار ماه حضور مدیریت جدید در اداره ورزش همراهی اصحاب رسانه‌ باعث شده حاشیه ای در ورزش استان نباشد.

تاج فیروز با اشاره به اهمیت موضوع جوانان گفت: عرصه جوانان، دنیایی از کار بر زمین مانده است این بخش پیش از این تقریبا تعطیل بود اما با استفاده از ظرفیت داخلی نیروهای اداره کل و همچنین تشکیل ستاد ساماندهی جوانان به ریاست استاندار امیدواریم کارهای عملیاتی مفیدی برای جوانان انجام دهیم.

وی اضافه کرد: سرانه استاندارد ورزش یک و ۲ دهم متر مربع که این رقم در خراسان رضوی ۷۴ صدم متر مربع و در مشهد هفت هزارم متر مربع است از طرفی ۱۷۰ طرح نیمه تمام ورزشی در مشهد وجود دارد که اتمام آنها به حدود هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد اما اعتبارات ملی و استانی ما کمتر ۶۰ میلیارد تومان است و با اعتبارات مختلفی که از نفت و سهم ارزش افزوده گرفته ایم به رقم ۱۲۰ میلیارد تومان رسیده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: پارسال حدود ۱۸۰ میلیارد ریال در حساب اداره ورزش بوده است اما هیچ اقدامی برای جذب این اعتبار انجام نشده است و اعتبار برگشت خورده است اما با برنامه ریزی انجام شده برای امسال همه اعتبارات در کمتر از سه ماه جذب شده است.

تاج فیروز افزود: امسال ورزشکاران خراسان رضوی را در ۲۸ رشته ورزشی به مسابقات مختلف اعزام کردیم و در اعزامها سعی کردیم بهترین اعزام و با بهترین شکل و لباس تیمی انجام شود همچنین در پنج رشته استعدادیابی کشوری نیز میزبان بودیم.

وی اضافه کرد: به مناسبت هفته تربیت بدنی که از ۲۶ مهر ماه آغاز می‌شود نمایشگاهی در پارک ملت برپا خواهد شد که از صنایع ورزشی تا غرفه پزشکی، پایگاه استعداد یابی و برنامه های متنوع برای کودکان و بزرگسالان در نمایشگاه پیش بینی شده است.