شورای ورزش خراسان رضوی پس از ۱۲ سال وقفه تشکیل شد

مشهد-ایرنا- شورای ورزش و تربیت بدنی خراسان رضوی روز چهارشنبه طی مراسمی با حضور استاندار و مدیران ارشد این استان پس از وقفه ۱۲ ساله تشکیل و برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در این مراسم گفت: از این استان ۳۸ ورزشکار در بخش بازی های پارا آسیایی «هانگژو» به اردوهای آماده سازی تیم های ملی دعوت شده اند که حداقل ۱۳ نفر از این تعداد در قالب تیم های ملی به این رقابتها راه می یابند.

علیرضا تاج فیروز افزود: ۲۶ ورزشکار نیز در اردوی تیم های برای رقابتهای آسیایی آماده می شوند که پیش بینی می کنیم ۱۲ نفر از این ورزشکاران به مسابقات آسیایی هانگژو راه یابند.

وی با بیان اینکه ۳۲۹ ورزشکار از این استان موفق به عضویت در تیم های ملی طی ۲ سال گذشته شده‌اند، گفت: با تشکیل شورای ورزش با مساعدت استاندار محترم و بیش از ۱۲ سال انتظار، امیدواریم زمینه همکاری دستگاه ها برای حمایت از ورزش قهرمانی فراهم گردد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی اظهار داشت: اگر ورزشکاران ما بدانند با اخذ نتیجه مطلوب مورد حمایت قرار می گیرند، با انگیزه بیشتری در این رقابتها قدم می گذارند.

هدیه نقدی و تسهیلات بانکی برای مدال آوران پارا آسیایی

تاج فیروز اضافه کرد: حج و زیارت می تواند با اعطای سفر عتبات عالیات، بانک ها با ارائه تسهیلات و شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد نیز می توانند با در نظر گرفتن هدایای نقدی و اطلاع رسانی شهری درخصوص این رقابتهای فراملی از ورزشکاران ملی پوش استان حمایت کنند.

وی همچنین به تامین بودجه ورزشی طبق قوانین اشاره و بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی مجازند یک درصد از اعتبارات خود را به منظور توسعه ورزش همگانی و قهرمانی و توسعه زیرساخت‌های ورزش و امور جوانان در قالب قوانین بودجه سنواتی اختصاص دهند که لازم است در استان به اجرای این ماده توجه شود.

شورای ورزش خراسان رضوی پس از ۱۲ سال وقفه تشکیل شد

کارگروهی برای رونق ورزش خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی به پیشنهاد تشکیل هیات مدیره ای برای راه اندازی یک باشگاه بزرگ در استان در راستای تامین مالی و حمایت از ورزش حرفه ای اشاره و بیان کرد: به جای تشکیل هیات مدیره باشگاه، کار گروهی برای بررسی فعالیت باشگاهها با همان ترکیب هیات مدیره تشکیل شود.

نظری افزود: کار گروه یاد شده در قامت یک کار گروه تخصصی با مدیریت اداره کل ورزش و جوانان، ظرف یکماه پیشنهاد مشخصی برای حمایت از ورزش قهرمانی تهیه کنند، پیشنهادی که همه جنبه های حقوقی، مالی و پشتیبانی را در نظر گرفته باشد.

برخی مدیران سابق ورزش و جوانان خراسان رضوی که در این نشست حضور داشتند سابقه تشکیل شورای ورزش و تربت بدنی خراسان رضوی را بیش از ۱۵ سال داشته اند. این افراد علت عدم تشکیل شورای یاد شده را عدم رغبت استانداران وقت به موضوع ورزش، نبود تمایل بین مدیران استان برای دادن تعهد برای مشارکت در حوزه ورزش و ترس از تعهد سپاری دستگاهها در این حوزه اعلام کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha