سنندج- ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: تولیدکنندگان، اصناف و بازاریان در تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو تاثیرگذارند و امید می رود نقش آفرینی موثری در این راستا داشته باشند.

بختیار خلیقی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شرکت پرشور در انتخابات توسعه همه جانبه کردستان را به دنبال دارد، اظهار کرد: انتخابات راه حل توسعه و رفع مشکلات مردم است و هر چقدر پرشور و قوی برگزار شود شاهد پیشرفت و اقتدار هرچه بیشتر کشور خواهیم بود.

وی بیان کرد: مردم کردستان از ابتدای انقلاب تاکنون با هوشیاری، شجاعت و شهامت توانسته اند در مقابل دسیسه‌ها و اهداف دشمن ایستادگی کنند و با حضور خود در عرصه‌های ملی افتخار آفرینی کنند.

خلیقی با اشاره به اینکه حضور و مشارکت مردم در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی می‌تواند همبستگی و اتحاد میان اقشار مختلف جامعه را به وجود بیاورد، ادامه داد: مدیران و مسولان باید با کار و تلاش شبانه روزی فرمایشات مقام معظم رهبری را در حوزه ایجاد تبیین به خوبی اجرایی و نقش آفرینی کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان یادآور شد: تولیدکنندگان و بازاریان استان همواره در صحنه های مختلف برای اعتلای کشور حضور داشتند و در دوره های مختلف انتخابات هم مشارکت گسترده ای داشته اند.

۷۵ هزار و ۷۶۸ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد بیش از ۳۰ هزار واحد آن در مرکز استان مستقر است سه درصد از این واحدهای صنفی را فروشگاه های متوسط و زنجیره ای تشکیل داده است.

۶ نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ترتیب حروف الفبا مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف هستند که از بیستم خرداد تا ۲۴ ساعت پیش از آغاز انتخابات، فرصت تبلیغات دارند.

انتخابات زودهنگام ریاست‌ جمهوری در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رئیس‌ جمهور روز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار می‌شود.