۹ تیر ۱۴۰۳، ۲۲:۱۳
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85524415
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مجوز تاسیس شهرک صنفی سنندج رونمایی شد

۹ تیر ۱۴۰۳، ۲۲:۱۳
کد خبر: 85524415
مجوز تاسیس شهرک صنفی سنندج رونمایی شد

سنندج- ایرنا - مجوز تاسیس شهرک صنوف مزاحم و آلاینده سنندج بعد از یک دهه پیگیری در دولت سیزدهم و به همت مسوولان استان کردستان و اتاق اصناف سنندج صادر و رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، مراسمی به مناسبت روز ملی اصناف شامگاه شنبه در پردیس سینما بهمن سنندج با حضور استاندار کردستان و جمع دیگری از مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

استاندار کردستان در این مراسم اظهار کرد: نقش اصناف فقط مربوط به مسائل کاری اقتصادی و معیشتی نیست بلکه جامعه آنرا به عنوان ارکان اجتماعی می شناسد.

اسماعیل زارعی کوشا با بیان اینکه اصناف از ساختار پیشکسوت محور برخوردار است، اضافه کرد: وجود اصناف احساس دلگرمی و انگیزه و پویایی را در جامعه ایجاد می کند و بازاریان در کمال سلامت و زحمت و در شرایط فشارهای سنگین اقتصادی با مردمداری زندگی خود را اداره می کنند و این مایه افتخار است‌.

استاندار کردستان با بیان اینکه در فقه اسلام، کاسب و کسب حلال یکی از مهمترین موضوعات است، بیان کرد: ساختار اقتصادی استان خدمات پایه بوده و بازار را با ریش سفیدان آن شناخته شده است بنابراین جوانانی که وارد این عرصه می شوند احترام به بزرگان را سرلوحه کار خود قرار دهند.

زارعی کوشا با بیان اینکه بازار منشا کسب و کار حلال است، بیان کرد: امیدوارم اتاق اصناف اجازه ندهند کسب حلال در بین بازاریان به فراموشی سپرده شود.

وی یادآور شد: شهرک صنوف یکی از مطالبات چندین ساله اتاق اصناف مرکز استان بوده و عزم ما جزم است که این مطالبه را محقق کنیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز در این مراسم با بیان اینکه نقش بی بدیل اصناف در عرصه های مختلف بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: اصناف و بازاریان در عرصه های مختلف همواره حضوری گسترده داشته اند که این بیانگر مسوولیت شناسی و نقش تاثیرگذار این قشر است.

بختیار خلیقی با اشاره به اینکه یکم تا دهم تیر به نام دهه تولید و تجارت نامگذاری شده است، بیان کرد: امسال، سال جهش تولید با مشارکت مردم است و اصناف در راستای تحقق این شعار نقش موثری دارند.

رییس اتاق اصناف سنندج هم در این مراسم اظهار کرد: مشاورهای مالیاتی و کار را برای ارائه مشاوره و حل مشکلات بازار به کار گرفته ایم.

شهاب ناصری با اشاره به اینکه تعداد واحدهای صنفی استان نسبت به سرانه بسیار بالاست، افزود: فقط در سنندج ۳۶ هزار واحد صنفی داریم.

وی از ایجاد واحد پژوهش اصناف در سنندج خبر داد و گفت: جوانان تحصیلکرده و بازنشسته گان به دلیل نبود شغل متناسب با مهارت و رشته تحصیلی‌شان جذب اصناف می شوند و لذا با ایجاد این واحد بتوانیم شغل هایی مناسب برای جوانان معرفی کنیم.

به گزارش ایرنا، معیشت و درآمد ۵۰ درصد مردم کردستان وابسته به بخش اصناف است و وجود افزون بر ۹۰ هزار واحد صنفی در این استان گواهی بر این مدعاست.

تعداد واحدهای صنفی در سنندج ۳۶ هزار واحد است که تعدادی از این واحدها جزو واحدهای آلاینده و مزاحم هستند که در مناطق مسکونی مستقر بوده و همواره فعالیت آنها مورد نارضایتی و اعتراض شهروندان این شهر قرار گرفته است.

سال هاست یکی از مطالبات اصناف سنندج، ایجاد شهرک صنفی برای انتقال صنوف آلاینده و مزاحم است که بعد از افزون بر یک دهه سرانجام این مطالبه با صدور مجوز برای راه اندازی شهرک صنفی در یک قدمی تحقق قرار گرفته است.

یکم تیرماه به نام روز ملی اصناف و دهم تیر هم به نام «روز ملی صنعت و معدن» نامگذاری شده است و به همین دلیل این ۱۰ روز را دهه تولید و تجارت نام نهاده اند.

سنندج با بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت مرکز استان کردستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha