بجنورد- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: کودکان و نوجوانان این استان در سه ماهه نخست امسال ۲۶ هزارو ۳۷۹ جلد کتاب به امانت گرفتند که نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش دارد.

فرهاد آقابیگی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع این تعداد کتاب؛ ۲۱ هزار و ۶۲۱ جلد کتاب توسط کودکان و چهار هزار و ۷۵۸ جلد کتاب نیز توسط نوجوانان به امانت گرفته شد.

وی افزود: اکنون هفت هزار و ۴۹۰ نفر کودک و چهار هزار و ۲۳ نوجوان عضو کانون های پرورش فکری استان هستند که علاوه بر امانت کتاب از سایر خدمات فرهنگی و هنری این مراکز بهره مند می شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: ۲۰ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متشکل از ۱۰ مرکز ثابت و ۱۰ مرکز سیار در استان فعال است که در مجموع حدود ۱۳۲ هزار جلد کتاب برای کودکان و نوجوانان در این مراکز وجود دارد.

آقا بیگی تصریح کرد: اوقات فراغت مهمترین زمان برای تربیت کودک و نوجوان است که در این خصوص باید برنامه ریزی های دقیقی انجام دهیم.

وی بر مشارکت کودکان و نوجوانان در فعالیت های کانون تاکید کرد و افزود: اعضای کانون ها در سالجاری پاتوق های مختلفی در زمینه های ادبی، فرهنگی، هنری و علمی تشکیل دادند که مربیان بر فعالیت های آنان نظارت می کنند.

وی تصریح کرد: کودکان و نوجوانان با توجه به علاقه ای که دارند گروه و پاتوق تشکیل می دهند و توسط مراکز امکانات در اختیار آنان گذاشته می شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با توجه به ایام محرم کودکان و نوجوانان عضو کانون های این استان پاتوق هیات قاصدان نینوا تشکیل دادند که فعالیت های آنان با موضوع امام حسین (ع) و عاشورا است.

۲۰ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متشکل ۱۰ مرکز ثابت و ۱۰ مرکز سیار در استان فعال است و طبق آمار ۱۹۲ هزار دانش آموز در استان از مخاطبان کانون های پرورش فکری و ۱۱ هزار و ۵۱۳ نفر آن در این مراکز عضو هستند.

از مجموع اعضای مراکز کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی هفت هزار و ۴۹۰ نفر کودک و چهار هزار و ۲۳ نفر نوجوان هستند.

علاوه بر مراکز فعال ثابت و سیار در استان به زودی ۲ مرکز ثابت در شهرستان سملقان و جاجرم به این تعداد افزوده می شود.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمالشرق کشور واقع است که نیمی از آنها در مناطق روستایی ساکن هستند.