کودکان خراسان‌شمالی افزون بر ۲۸ هزار جلد کتاب به امانت گرفتند

بجنورد-ایرنا- مسوول فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: کودکان و نوجوانان استان از ابتدای امسال تاکنون ۲۸ هزار و ۴۸۳ جلد کتاب به امانت گرفتند.

نرگس برهمند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ۲۰ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متشکل ۱۰ مرکز ثابت و ۱۰ مرکز سیار در استان فعال است که در مجموع ۱۱۰ هزار و ۷۲۶ جلد کتاب در این مراکز موجود است.

وی عنوان کرد: پنج هزار و ۷۵۳ کودک و نوجوان در کتابخانه های کانون های پرورش فکری استان عضو هستند.

مسوول فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان خراسان شمالی گفت: مراکز کانون در ۲ نوبت به کودکان و نوجوانان خدمات ارایه می دهد و والدین از این فرصت برای رشد فرزندان استفاده کنند.

برهمند در ادامه به برنامه های هفته کتاب اشاره کرد و افزود: اهدای کتاب به مدارس روستایی، افتتاح یک باب کتابخانه، برپایی نمایشگاه کتاب در بجنورد، برگزاری آیین زنگ دانایی(مطالعه کتاب) در مدارس، برگزاری مسابقات نقاشی با محوریت کتاب از مهمترین برنامه های کانون در این هفته است.

سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» از ۲۱ تا ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۱ در سراسر کشور در حال برگزاری است.

خراسان شمالی ۲۰ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شامل ۱۰ مرکز ثابت و ۱۰ مرکز سیار دارد که ۱۱ هزار نفر در آنها عضویت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha