۲۶ آبان ۱۳۹۴، ۲۲:۲۱
کد خبر: 81843063
T T
۰ نفر
فرماندار تويسركان: سرماي زمستان به يك بحران مديريتي تبديل نشود

تويسركان- ايرنا- فرماندار تويسركان با اشاره به اينكه بر اساس برخي پيش بيش بيني ها ممكن است زمستان سرد و پر بارشي پيش رو داشته باشيم تصريح كرد: سرما و بارش هاي زمستان نبايد با غفلت و عدم آمادگي دستگاه هاي اجرايي به يك بحران مديريتي تبديل شود.

به گزارش ايرنا حبيب موميوند سه شنبه در شوراي هماهنگي مديريت بحران تويسركان افزود: با اينكه در مورد بارش هاي شديد و كاهش زياد دما در زمستان سال جاري اختلاف نظرهاي كارشناسي وجود دارد اما مجموعه دستگاه هاي اجرايي بايد براي مقابله با حوادث و اتفاقات احتمالي آماده باشند.
وي بيان كرد: نبايد يك زمستان سرد موجب بروز پديده هايي مانند قطع گاز، تامين نشدن سوخت براي مردم و تبديل شرايط عادي زندگي روزمزه به يك بحران خسارت بار شود.
به گفته فرماندار تويسركان در حال حاضر تنها هشت روستاي تويسركان از شبكه گازرساني برخوردار نيستند كه بايد براي تامين سوخت و نفت مورد نياز آنها از هم اكنون تمهيدات اجرايي انديشيده و عملي شود.
وي ابراز كرد: همچنين سه مركز عرضه نفت در شهرهاي تويسركان، سركان و فرسفج بايد آماده سوخت رساني به مردم در شرايط ايجاد بحران احتمالي در زمستان باشند.
موميوند همچنين با اشاره به مشكلاتي كه در پي بارش هاي چند وقت گذشته در شبكه آبرساني تويسركان ايجاد شد گفت: در ابتداي بروز اين مشكل، به نحوه و ميزان اطلاع رساني و بهره گيري از ظرفيت هاي استاني براي حل مشكل در شهرستان انتقادهايي داشتيم اما بعد از تشكيل جلسه ستاد بحران با روانكاري در مديريت و اقدامات اجرايي، ظرف مدت يك هفته مشكلات بخش آب آشاميدني تويسركان حل شد.
وي از تلاش هاي پيگير شركت آب و فاضلاب شهري و مديريت استاني اين دستگاه اجرايي در زمينه حل اين مسشكل تشكر كرد و افزود: سعي مي كنيم تا پايان سال جاري، مساله تامين آب پايدار در تابستان سال آينده را به نتيجه مطلوبي برسانيم.
موميوند خاطر نشان كرد: براي اجراي مراحل عملياتي تصفيه خانه سد سرابي با ورود بخش خصوصي به روش بي.او.تي، عقد قرار داد شده و از ابتداي سال 95 شاهد آغاز مراحل احداث آن خواهيم بود.
مدير اداره راه و شهرسازي تويسركان نيز در اين نشست گفت: براي مديريت بارش هاي احتمالي در زمستان سال جاري دو راهدار خانه دولايي و مركزي با بهره گيري از 23 دستگاه برف روب، نمك پاش و ماشين هاي سبك و 37 نيروي انساني آماده سازي شده اند.
ابراهيم نانكلي افزود: در حال حاضر يك هزار تن نمك و 40 هزار ليتر گازوئيل آماده به كار گيري در بارش هاي احتمالي زمستان سال جاري است و تمهيدات لازم براي مديريت 10 نقطه از مكان هاي برفگير شهرستان انديشيده شده است.
وي خواستار حل مشكل فرسودگي ماشين آلات اداره راه و شهر سازي و انجام اقئامت اجرايي لازم براي ايجاد راهدارخانه جديد در محدوده روستاهاي گشاني و اشتران براي پوشش خدماتي شمال شهرستان تويسركان شد و خاطر نشان كرد: اولويت در باز كردن مسيرها و راه هاي ارتباطي با محورهاي اصلي و سپس فرعي و روستايي است.
تويسركان يكي از شهرستان هاي استان همدان در 90 كيلومتري شهر همدان است كه مجموع راه هاي ارتباطي اصلي و فرعي آن به 444 كيلومتر مي رسد.
7524/6993