۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۵:۲۵
کد خبر: 81845522
T T
۰ نفر
فعالیت فصل جدید پیست بین المللی اسكی توچال آغاز شد

تهران - ایرنا - فعالیت فصل جدید مجموعه پیست بین المللی اسكی توچال با بارش برف پاییزی و در آستانه فصل زمستان، روز پنجشنبه طی آیینی با حضور رییس فدراسیون اسكی و جمعی از مدیران ورزشی استان تهران به صورت رسمی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، توچال تنها پیست اسكی قله قابل استفاده كشور است كه با بهره برداری از آن امكان هفت ماه اسكی روی برف (از اواسط آبان تا اواسط خرداد ماه) برای علاقه مندان فراهم شده است.
رییس فدراسیون اسكی در آیین افتتاح پیست بین المللی توچال گفت: تلاش مدیران و پیشكسوتان رشته ورزشی اسكی در آماده سازی هرچه سریعتر این پیست بین المللی بسیار مهم و قابل توجه است.
ناصر طالبی با اشاره به اینكه آغاز به كار این پیست امكان میزبانی مسابقات بین المللی را برای ایران فراهم می كند اظهار كرد: از سوی دیگر راه اندازی پیست بین المللی اسكی توچال موجب شكوفایی استعداد ، توانمندی و آمادگی هرچه بیشتر علاقه مندان و ورزشكاران این رشته ورزشی خواهد شد.
عیسی ساوه شمشكی رییس هیات اسكی استان تهران نیز در این مراسم گفت: طول رفت و برگشت تله كابین توچال 15 كیلومتر است كه با بازسازی آن، زمان رسیدن ورزشكاران و علاقه مندان به ایستگاه هفتم اسكی توچال به كمتر از 50 دقیقه كاهش یافته است.
وی تصریح كرد: وجود دو پیچ استاندارد، تله اسكی بشقابی، دستگاههای بالابر و هتل مجهز در این پیست از جمله مزیت های قابل توجه مجموعه توچال برای استفاده ورزشكاران و علاقه مندان به ورزش اسكی است.
ساوه شمشكی با اشاره به اینكه تهران دارای چهار پیست اسكی است گفت: چهار پیست شمشك، دربندسر، توچال و آبعلی با آغاز فصل زمستان و بارش برف آماده پذیرایی از ورزشكاران و علاقه مندان به رشته اسكی هستند.
در حال حاضر ایستگاه هفت تله كابین توچال با وجود دو تله سیژ و یك تله اسكی در فصل زمستان روزانه پذیرای بیش از دوهزار ورزشكار است.
پیست بین المللی اسكی توچال با ارتفاع سه هزار و 944 متر در منطقه كوهستانی شمال تهران قرار دارد.
تهرام/7247/1625
۰ نفر