۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۵:۵۰
کد خبر: 81845545
T T
۰ نفر

تهران - ايرنا - نيمه نخست ديدار تيم‌هاي فوتبال استقلال خوزستان و گسترش فولاد تبريز با تك گل ميثم دورقي به سود آبي‌پوشان اهوازي پايان يافت.

به گزارش ايرنا، دوازدهمين هفته رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال ايران، پس از 20 روز تعطيلي به خاطر ديدار تيم‌هاي فوتبال با تركمنستان و گوام در مرحله مقدماتي انتخابي جام جهاني 2018 روسيه، امروز (پنجشنبه) با برگزاري يك ديدار، كليد خورد.
در ديدار امروز، استقلال خوزستان و گسترش فولاد تبريز، تيم‌هاي دوم و پنجم جدول رده بندي ليگ برتر در ورزشگاه غدير اهواز به مصاف هم رفتند.
قضاوت اين ديدار را حسين زرگر با كمك جليل شعراني و محمدرضا مدير روستا بر عهده دارد.
دو تيم در حالي به مصاف هم رفته‌اند كه استقلال خوزستان با 20 امتياز، پايين‌تر از استقلال تهران 22 امتيازي در رتبه دوم جدول قرار دارد و براي عقب نماندن از كورس رقابت با هم‌نام تهراني خود و رسيدن به رتبه نخست جدول هرچند موقت، به كسب 3 امتياز اين مسابقه نياز مبرم دارد.
در سوي مقابل نيز گسترش فولاد تبريز كه در هفته‌هاي گذشته نتيجه‌هاي خوبي كسب كرده و با 17 امتياز در رتبه پنجم قرار دارد، براي تداوم روند موفقت‌آميز خود و رسيدن به استقلال خوزستان 20 امتيازي، پاي به ميدان گذاشته است.
عبدالله ويسي براي اين ديدار، فرناندو خسوس، محمد طيبي، دانيال ماهيني، علي اصغرعاشوري،ميثم دورقي، حكيم نصاري، رحيم زهيوي ، حسن بيت سعيد،عقيل كعبي،مهدي زبيدي و پيمان شيرزادي را از ابتدا به ميدان فرستاده است.
فراز كمالوند نيز در اين مسابقه، گيورگيف، اميدنظامي پور، مهدي كياني، مرتضي اسدي، مگنو باتيستا، محمدابراهيمي، شهرام گودرزي، محمدنصرتي، داريوش شجاعيان، محمد امين درويشي و عليرضا لطيفي را در ترگيب ثابت گسترشي‌ها قرار داده است.
نخستين موقعيت گل اين مسابقه در دقيقه 14 براي استقلال خوزستان بدست آمد اما حكيم نصاري نتوانست توپي كه در شلوغي محوطه جريمه به او رسيده بود را وارد دروازه تقريباً خالي گسترش كند.
در ادامه نيمه نخست، بازي در ميانه ميدان جريان داشت تا اينكه در دقيقه 35، خطاي مدافع گسترش فولاد بر روي مهدي زبيدي در محوطه جريمه، باعث شدن داور به سود آبي‌پوشان اهوازي پنالتي اعلام كند.
ميثم دورقي براي زدن ضربه پنالتي پشت توپ ايستاد و توانست در دقيقه 37 بر خلاف جهت حركت دروازه‌بان گسترش، توپ را وارد دروازه كند و نخستين گل اين مسابقه را به ثمر برساند.
سه دقيقه مانده به پايان نيمه نخست، حسن زرگر نخستين كارت زرد مسابقه را به ايمان شيرزادي از استقلال خوزستان نشان داد و هر چند در ادامه، گسترشي‌ها شانس گشودن دروازه استقلال خوزستان را داشتند اما موفق نشدن و نيمه نخست اين مسابقه با نتيجه يك بر صفر پايان يافت.
ورزشي(2)**9140** 1418
۰ نفر