۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۴۶
کد خبر: 81860590
T T
۰ نفر
امام جمعه تبريز: تقويت مباني اعتقادي راهكار ترويج حجاب در دانشگاه هاست

تبريز - ايرنا - نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي و اماجم عه تبريز با بيان اينكه عفاف طبق آيات قرآن كريم هم براي زنان و هم براي مردان واجب است، گفت: مساله حجاب مختص بانوان است و تقويت مباني اعتقادي جوانان از راهكارهاي اصلي ترويج حجاب و عفاف در محيط هاي دانشگاهي است.

آيت الله محسن مجتهد شبستري روز دوشنبه در همايش راهكارهاي ترويج عفاف و حجاب در دانشگاه ها در تالار علامه جعفري دانشگاه پيام نور تبريز گفت: در كشورهاي غربي كه فرهنگ عرياني متداول شده است عواقب اين فرهنگ را در انواع مفاسد اجتماعي و جنسي مشاهده مي كنيم به گونه اي كه مسئولان اين جوامع خود به فكر سلب آزادي و قرار دادن نوعي محدوديت براي كم تر كردن اين نوع مفاسد هستند.
وي با اشاره به راهكارهاي مختلف ترويج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه و به خصوص دانشگاه ها تاكيد كرد: تقويت مباني اعتقادي دانشجويان از جمله مهم ترين راهكارهاست؛ باورهاي اعتقادي تا حد زيادي غرايز را تعديل مي كند و مي بينيم كه در تمام شئون زندگي باورهاي اعتقادي كنترل كننده است.
آيت الله مجتهد شبستري توسعه برنامه هاي فرهنگي براي تقويت باورهاي اعتقادي را در دانشگاه ها لازم دانست و افزود: كلاس هاي معارف ديني و جلسات پرسش و پاسخ به شبهات دانشجويان از جمله برنامه هايي است كه با قوت بايد در دانشگاه ها اجرايي شود.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي اظهار كرد: پدافند غيرعامل در شرايط فعلي كه دشمن از طرق مختلف در اذهان جوانان ما شبهه افكني مي كند از هر زمان ديگري ضروري تر است.
وي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در خصوص اهميت مسائل فرهنگي در بين جوانان دانشگاهي گفت: تهاجم فرهنگي دشمن بسيار گسترده است و ما بايد متناسب با آن مقابله فرهنگي داشته باشيم.
وي افزود: وسائل و ابزار دشمن براي تهاجم و شبيخون فرهنگي بسيار گسترده است به گونه اي كه اخيرا اولياي دانش آموزان از اعتياد فرزندان خود به فضاي مجازي كه از طريق موبايل و تبلت بدان وارد مي شوند ابراز نگراني مي كنند.
آيت الله مجتهد شبستري هم چنين تاكيد كرد: راهكار دوم ترويج فرهنگ حجاب و عفاف در دانشگاه تفكيك جنسيتي است كه با وجود مشكلات موجود بايد با تلاش مسئولان دانشگاهي در تمامي دانشگاه‌هاي كشور عملياتي شود.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي رعايت پوشش صحيح براي بانوان دانشگاهي را راهكار سوم در اين زمينه دانست و اظهار كرد: بانوان بايد با ظاهري ساده در دانشگاه ها حاضر شوند.
وي افزود: راهكار پاياني شكل گيري كميته انضباطي براي متخلفان است، در اين صورت اگر دانشجويي از قوانين تخطي كرد با تعليق و يا تنبيه هايي از اين قبيل درس عبرتي براي سايرين خواهد بود.
آيت الله مجتهد شبستري در پايان خاطرنشان كرد: دانشگاه نبايد جولانگاه مسائل سياسي باشد و جناح بندي زيبنده دانشجويان نيست و بايد آگاه بود تا حواشي ما را از توسعه علمي و پيشرفت اخلاقي در دانشگاه ها غافل نكند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي عنوان كرد: حضور پزشكان مرد در رشته زنان و زايمان معنا ندارد و با وجود اينكه 37 سال از انقلاب اسلامي مي گذرد هنور هم شنيده مي شود كه در اين رشته با وجود پزشكان زن كافي مردان نيز وارد مي شوند كه مطابق با موازين شرعي اسلام نبوده و قابل توجيه نيست.
518