۶ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۱۸
کد خبر: 81060123
T T
۰ نفر
مردان بیش از زنان در معرض خطر ابتلا به بیماریهای قلبی قرار دارند

گناوه- ایرنا- مسوول سلامت خانواده شبكه بهداشت ودرمان دیلم گفت: مردان بیشتر از زنان در معرض خطر ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی قرار دارند.

به گزارش ایرنا، خدیجه حسینی روز سه شنبه در كلاس آموزشی هفته سلامت مردان در شبكه بهداشت ودرمان این شهرستان افزود: سلامت مردان سبب استحكام و ارتقای سلامت نیروی كار جامعه شده و توسعه كشور را در پی دارد.

وی بیان كرد: مردان نسبت به زنان در معرض فاكتور های خطرهای محیطی و شغلی بیشتری هستند و عادهای غلطی مانند مصرف سیگار، الكل، اعتیاد و استرس شغلی در آنان بیشتر است.

مسوول سلامت خانواده شبكه بهداشت دیلم افزود: مردان به دلایل مختلف از جمله موانع فرهنگی تا بروز مراحل پیشرفته و خطرناك بیماری، كمتر به پزشك مراجعه می كنند.

حسینی بیان كرد: نام گذاری هفته اول اسفند دركشور با هدف تاكید بر سلامت مردان جامعه و حساس سازی آنها برای توجه بیشتر به جنبه های مختلف پیشگیری از مخاطرات سلامت است.

این كارشناس گفت: طبق بررسی هایی كه در سال 1382 انجام شده بار بیماری و آسیب ها در كشور درمردان به نسبت زنان برای همه سنین بیشتر بوده است.

وی افزود: طبق این بررسی، تعداد سال های از دست رفته به علت مرگ زودرس و همچنین سال های سپری شده توام با ناتوانی به عواملی نظیر حوادث ترافیكی، بلایا و حوادث غیرمترقبه، بیماری های قلبی عروقی و سقوط از ارتفاع بستگی دارد.

حسینی برگزاری كلاس های آموزشی برای اعضای بسیج برادران، جمعیت هلال احمر و شبكه، مشاوره رایگان تغذیه و سلامت روان، برگزاری همایش دو، دوچرخه و موتور سواری با كلاه ایمنی و برگزاری مسابقه ورزشی برای مردان شاغل در شبكه بهداشت را از مهم ترین برنامه های هفته سلامت مردان در شهرستان دیلم عنوان كرد.

شهرستان دیلم با بیش از 32 هزارنفر جمعیت در شمال استان بوشهر قراردارد. ك/2

637/539