۲۴ آبان ۱۳۹۳، ۱۷:۳۴
کد خبر: 81387441
T T
۰ نفر
يارانه لبنيات به صنايع توليد كننده اختصاص يابد

اصفهان - ايرنا - نماينده مردم مباركه و عضو كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي گفت: بهتر است دولت به جاي پرداخت يارانه بواسطه صنايع توليدكننده به دامداران، يارانه لبنيات را به صنايع توليد كننده اختصاص دهد.

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني خانه ملت، 'علي ايرانپور' روز شنبه اظهار كرد: اگر دولت از طريق صنايع توليدي لبنيات به دامداران يارانه بدهد، صنايع توليد كننده، به اين بهانه، قيمت محصولات خود را افزايش مي دهند.

وي با اشاره به اينكه هماهنگي لازم بين اتحاديه دامداران و شركت هاي توليد لبنيات وجود ندارد، گفت: اين وضعيت، بلاتكليفي و نارضايتي دامداران را در پي داشته است.

نماينده مردم مباركه در مجلس شوراي اسلامي افزود: به نظر مي رسد اگر يارانه لبنيات به خود صنايع توليدي پرداخت شود بهتر است زيرا در اين حالت، دامدار تكليف خود را مي داند و نرخ واقعي شير را دريافت مي كند.

عضو كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: چنانچه دامداران به واسطه صنايع لبني، يارانه دريافت كنند، واحدهاي توليدي به بهانه پرداخت اين يارانه، قيمت ها را افزايش خواهند داد و زمينه براي افزايش قيمت ها و گراني محصولات لبني فراهم مي شود.

وي تصريح كرد: بنابراين بهتر است كه دولت يارانه لبنيات را بصورت مستقيم به دست دامدارن بدهد و يا اينكه اين يارانه را به صنايع پرداخت كند و دامداران نرخ واقعي شير را از صنايع توليد كننده دريافت كنند.

براساس گزارش خانه ملت، دامداران در هفته گذشته مشكلات خود را با معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهوري مطرح كردند.

به گفته معاون امور اقتصادي و برنامه ريزي وزير جهادكشاورزي در جلسه نمايندگان دولت، دامداران و انجمن صنايع لبني هنوز در مورد تعيين قيمت لبنيات يا اختصاص يارانه به توليدكنندگان تصميمي اتخاذ نشده و اين مسئله در دست بررسي است.

د/ 7132

سرخط اخبار استان‌ها