۱ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۰۰
کد خبر: 81395924
T T
۰ نفر
تاكید امام جمعه و استاندار كرمان بر تقویت نهاد مردمی بسیج

كرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و استاندار كرمان با انتشار بیانیه ای به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج بر تقویت بیش از پیش این نهاد مردمی تاكید كردند.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری كرمان در آغاز بیانیه آیت الله سید یحیی جعفری و علیرضا رزم حسینی این جمله گهربار از رهبر معظم انقلاب آمده است كه حفظ بسیج به عنوان سرمایه عظیم و ارزشمند انقلاب اسلامی یك تكلیف است.

این بیانیه می افزاید: وحدت ملی و بسیج عمومی دو نیاز استراتژیك تداوم پیروزمند انقلاب ها به خصوص در مراحل سازندگی آن هاست. بارزترین و مهمترین مصداق چنین تجربه ای در انقلاب اسلامی ایران، چهره خویش را به نام بسیج نشان داده است و انقلاب اسلامی هم در شكل و روش مبارزه و هم در محتوی و مضمون حركت انقلابی خویش همواره از بسیج نیروهای مردمی برخوردار بوده است.

امام جمعه و استاندار كرمان افزودند: پنجم آذر مصادف است با روزی كه امام راحل (ره)، آن حكیم الهی، شجره طیبه بسیج را كه ریشه در خاك كربلا دارد، كاشت تا ما امروز از بركات فزاینده آن بهره مند باشیم. بی تردید در دوران دفاع مقدس اگر تفكر بسیجی حاكم نبود ما نمی توانستیم در جنگی نابرابر و در مصاف با استكبار جهانیِ تا بن دندان مسلح، پایداری كنیم و این تفكر و ایمان بسیجی بود كه معادلات و محاسبات مادی استراتژیست های جهانی را به هم زد و دشمنان انقلاب اسلامی ایران را با شكست مواجه ساخت.

در ادامه این بیانیه آمده است: امروز نیز برای مقابله با زیاده خواهی های جهان غرب و استكبار و مقابله با تحریم های غیر قانونی آمریكا و حامیانش با بكارگیری مفاهیم اقتصاد مقاومتی و بسیج همه نیروها و توانمندی های داخلی و تكیه بر داشته های خود می توانیم یكبار دیگر در برابر این حركت غیر اخلاقی مدعیان حقوق بشر ایستادگی نماییم و این دوره را نیز با موفقیت پشت سر بگذاریم.

این بیانیه می افزاید: اكنون بسیجیان در اجرای منویات حكیمانه رهبری كه فرمودند (فرزندان بسیجی با حضور خود در هر صحنه‌ای كه لازم است دشمنان اسلامی را مرعوب و منكوب سازند) آماده و هوشیارند كه از دستاوردهای به حق نظام مقدس جمهوری اسلامی كه به بركت خون‌های پاك شهیدان گرانقدر و ایثار جانبازان و تلاش ایثارگران حاصل شده چون دری گرانبها، قدرتمندانه و عزتمندانه حفظ و حراست كنند.

امام جمعه و استاندار كرمان بیان كردند: اینجانبان ضمن عرض تبریك فرارسیدن هفته بسیج به تمامی بسیجیان ولایتمدار و انقلابی، بر تقویت بیش از پیش این نهاد مردمی و آمادگی همیشگی نیروهای بسیج در عرصه های مختلف اجتماع بویژه صحنه های كارزار اقتصادی، تولید و اشتغال كه امروز جهاد اقتصادی در اولویت امور است، تاكید می نماییم و خواستار ترویج فرهنگ والای بسیجی در سطح جامعه و انتقال ارزش های آن به نسل آینده می باشیم.

حضرت امام خمینی (ره) با درایت و دوراندیشی در پنجم آذر 1358دستور سازماندهی عمومی مردم را در قالب ارتش بیست میلیونی و تشكیل بسیج مستضعفان برای حراست از انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای آن صادر كردند.

8154

سرخط اخبار استان‌ها