سياست هاي حمايتي موسيقي در هرمزگان با اولويت موسيقي بومي و محلي باشد

بندرعباس- ايرنا- مديركل ارشاد اسلامي هرمزگان تاكيد كرد: به منظور حفظ موسيقي غني استان، سياست هاي حمايتي در خصوص موسيقي در هرمزگان هدفمندتر و با اولويت موسيقي بومي و محلي باشد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، 'عليرضا درويش نژاد' روز دوشنبه اظهار داشت: وظيفه اصلي اين اداره كل در عرصه موسيقي در گام نخست ،حمايت و صيانت از ميراث موسيقيايي هرمزگان است كه در اين خصوص كارهاي انجام نشده بسياري وجود دارد كه بايد به مرحله انجام رساند.

وي بر اصلاح نحوه برگزاري كنسرت هاي موسيقي در بندرعباس در همين راستا اشاره كرد و گفت: رويكرد و سياستگذاري فرهنگ و ارشاد اسلامي بايد بر مبناي تغيير ذائقه مردم و متمايل كردن آن ها به سمت موسيقي فاخر ملي، سنتي، بومي و محلي باشد و با شيوه فعلي نمي توان به اين هدف والا دست يافت.

درويش نژاد از تدوين آيين نامه جديد برگزاري كنسرت ها در هرمزگان خبر داد و خاطرنشان شد: اين آيين نامه پس از چندين جلسه آسيب شناسي و با رويكرد حمايت از موسيقي فاخر ملي، بومي و محلي تهيه و به زودي اعلام خواهد شد.

اين مقام مسوول در بخش ديگري از صحبتهاي خود به مساله قيمت بالاي برگزاري كنسرت ها در بندرعباس اشاره كرد و افزود: به دليل بالا بودن قيمت ها بخش قابل توجهي از مردم توانايي استفاده از اين برنامه ها را ندارند.

مديركل ارشاد اسلامي هرمزگان خواستار كمك و همكاري ساير دستگاه ها و نهادهاي مرتبط با اين مساله شد و گفت: لازم است همه دستگاه هاي نظارتي در مسير صدور مجوز، همكاري لازم را در خصوص پايين آوردن قيمت برنامه هاي فرهنگي و هنري به ويژه كنسرت ها داشته باشند.ك/3

7198/668

سرخط اخبار استان‌ها