۹ فروردین ۱۳۹۴، ۸:۵۱
کد خبر: 81553708
T T
۰ نفر
ماندگاری مسافران نوروزی در خراسان شمالی هفت درصد افزایش یافت

بجنورد-ایرنا- دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر خراسان شمالی گفت: ماندگاری مسافران در نیمه نخست تعطیلات نوروز امسال نسبت به مدت مشابه پارسال در این استان هفت درصد افزایش یافت.

محمد سویدانلویی روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد: در این مدت 35 هزار مسافر یك شب را در این استان سپری كرده اند.

وی افزود: طبق آمار تا روز جمعه گذشته 261 هزار مورد تردد خودرو در این استان با بیش از یك میلیون و 451 هزار مسافر به ثبت رسیده كه نسبت به پارسال سه درصد رشد دارد.

وی با اشاره به امكانات فراهم شده برای افزایش ماندگاری مسافران نوروزی در استان خراسان شمالی اظهار كرد: با توجه به جاذبه هایی همچون نمایشگاه های صنایع دستی و سوغات كه در استان برپا شده، امید است جذب مسافر و گردشگر در استان بیشتر شود.

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: در استان ظرفیت های فراوانی داریم كه می تواند به جذب و نگهداشت مسافر كمك كند.

برای نوروز 94 در این استان بازارچه های صنایع دستی و سوغات با 180 غرفه در شهرستان های این استان دایر شده است.

این بازارچه ها در مسیر پرتردد مسافران گذری از استان شامل بوستان تفریحی و گردشگری باباامان، حسینیه جاجرمی ها، حصارگرمخان شهرستان بجنورد، شهر آشخانه، دو راهی دشت گرمه، شهرهای اسفراین، شیروان، فاروج و جاجرم است.

در این بازارچه ها بیشتر صنایع دستی استان نظیر انواع رودوزی های سنتی، سفال، گلیم بافی، چادرشب بافی، قالی و قالیچه معرفی می شود.

استان خراسان شمالی از طبیعتی دل انگیز و سرسبز، چشم اندازهای بكر و بدیع، كوه ها و دره های پرآب برخوردار است.

این استان همچنین یك هزار و 200 اثر تاریخی به ثبت رسیده دارد.

استان خراسان شمالی در حدفاصل دو قطب زیارتی مشهدالرضا (ع) و استانهای شمالی كشور قرار گرفته و سالانه، بخصوص در ایام نوروز، دهها هزار زایر و گردشگر از این خطه عبور می كنند.ك/3

3007/6042

سرخط اخبار استان‌ها