۱۲ فروردین ۱۳۹۴، ۱۱:۴۴
کد خبر: 81556733
T T
۰ نفر
برداشت بي رويه گياهان دارويي و خوراكي در عرصه هاي ملي و طبيعي ايلام ممنوع است

ايلام - ايرنا - معاون فني منابع طبيعي و آبخيزداري استان ايلام از گردشگران در عرصه هاي طبيعي و ملي خواست از برداشت بي رويه، غير مجاز و انبوه گياهان دارويي و خوراكي بومي، خود رو و وحشي در نقاط مختلف طبيعت اين استان، خودداري كنند.

حجت الله فتحي روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا همچنين از گردشگران نوروزي خواست از تردد با وسايل نقليه در عرصه هاي طبيعي بويژه در روز انس با طبيعت خودداري كنند چرا كه اين عمل آنها باعث تخريب زيستگاه ها و رويشگاه هاي جنگلي مي شود.

وي افزود: طبيعت گردان از روشن كردن آتش تا حد امكان در عرصه ها اجتناب كنند در غير اين صورت هنگام مراجعت از خاموش بودن آن مطمين شوند تا آتش به تهديدي براي عرصه ها تبديل نشود.

فتحي تاكيد كرد: مردم به فرموده مقام معظم رهبري حافظان اصلي طبيعت هستند كه بايد ضمن افزايش آگاهي خود از اين موهبت الهي در حفظ و نگهداري عرصه هاي طبيعي و محيط زيست كوشا باشند.

وي گفت: 90 درصد مردم اين استان از فهم و آگاهي بالايي در حراست از عرصه ها برخودار هستند و 10 درصد باقي مانده نيز كه از روي طمع يا كم آگاهي اقدام به تجاوز به طبيعت مي كنند كه اين افراد نياز به آموزش دارند.

فتحي از توزيع 15 هزار بسته فرهنگي، آموزشي ميان گردشگران خبر داد و يادآور شد: از ابتداي تعطيلات نوروزي تاكنون پنج هزار اصله نهال نيز در ميان گردشگران نورزي در شهرهاي مختلف اين استان توزيع و توسط آنها كاشته شده است.

معاون فني منابع طبيعي و آبخيزداري استان ايلام از وجود 23 گلوگاه گشت سيار و نيز گشت هاي نظارت و كنترل در همه عرصه هاي طبيعي و ملي اين استان در روز انس با طبيعت خبر داد.

7172/9002

سرخط اخبار استان‌ها