۱۴ فروردین ۱۳۹۴، ۱۵:۵۷
کد خبر: 81558033
T T
۰ نفر
امام جمعه كاشان: نتيجه مذاكرات ايران با گروه 1+5 رضايت بخش است

كاشان- ايرنا- نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان، توافق هسته اي بين هيات مذاكره كننده ايران با 1+5 در لوزان سوئيس را رضايت بخش دانست و اين توافق را به محضر رهبري و تيم مذاكره كننده تبريك گفت.

به گزارش ايرنا، آيت الله عبدالنبي نمازي در خطبه هاي نمازجمعه كاشان اظهار داشت: آنچه در پايان شب گذشته در لوزان بوجود آمد شور و شوقي را در ايران و در كشورهاي غربي و آمريكايي ايجاد كرد.

وي با اشاره به مواضع قاطعانه رهبري همزمان با مذاكرات هسته اي كه باعث پيشروي مذاكرات تيم ايراني شد، افزود: آثار اين پيروزي به اقتدار ولايت مطلقه فقيه و ايستادگي در برابر صهيونيستها و آمريكايي ها بازمي گردد.

آيت الله نمازي تاكيد كرد: با اين حال بيانيه صادر شده نياز به بحث و تحليل و تفسير دارد و همانگونه كه رهبري فرمودند به آمريكايي ها خوشبين نيستيم و اعتماد نداريم، زيرا مفاد بيانيه جاي بحث دارد.

امام جمعه كاشان تصريح كرد: يكي از بندهاي بيانيه به اين مطلب اشاره دارد كه ايالات متحده آمريكا تحريم ها را در صورت راستي آزمايي ايران لغو خواهد كرد و اين بدان معناست كه اگر ايران به تعهدات خود عمل نكند تحريم ها لغو نمي شود، اما اين مطلب كه چه كسي بايد بگويد ايران به تعهداتش عمل كرده مشخص نيست.

وي افزود: ايران همواره به تعهدات خود پايبند بوده و است اما شك آنها به انجام تعهدات بهانه اي بيش نيست كه اميد است با تدابير رهبري ملت ايران پيروز اين عرصه باشد.

آيت الله نمازي همچنين با اشاره به شرارت و جنايت آمريكا در هفته گذشته كه از آستين دولت عربستان، بحرين، امارات و قطر بيرون آمد، گفت: هواپيماهاي عربستان ملت مظلوم يمن را مورد حمله قرار داده و عده زيادي كودك و پير و جوان را به شهادت رساندند، با اين حال دولت ها ساكت هستند.

امام جمعه كاشان در بخش ديگري از خطبه هاي نمازجمعه با اشاره به در پيش بودن روز ملي فناوري هسته اي گفت: براساس قوانين بين المللي، كشورهاي عضو سازمان انرژي هسته اي حق برخورداري از اين مراكز را دارا هستند و ايران نيز عضو اين سازمان است.

وي افزود: امروز كه جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك قدرت برتر در منطقه خاورميانه و يك نظام مقتدر سياسي در برابر زورگويي صهيونيست ها مطرح است، مستكبرين در مورد احتمال سوء استفاده ايران از اين حق و توليد سلاح هسته اي بهانه جويي مي كنند.

وي ادامه داد: حقيقت امر اين است كه آنان از قدرت ملت و نظام ايران در هراسند و 12 سال است كه با كارشناسان و مسوولان ما درحال مذاكره هستند كه بگويند ايران مجاز به استفاده از اين حق نيست.

آيت الله نمازي تصريح كرد: تمام تحريم هاي تحميلي به خاطر توسعه اسلام و پيروزي آن و صدور انقلاب به كشورهاي منطقه و ديگر كشورهاي اسلامي است وگرنه آنها مي دانند اسلام براي گسترش نيازي به بمب هسته اي و سلاح ندارد.

3009/6021