برگ‌های برنده‌ای که سرنوشت ایران را رقم خواهد زد

اصفهان- ایرنا- مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از صبح امروز(جمعه) در سراسر کشور آغاز شد و با توجه به تب و تاب انتخاباتی روزهای اخیر در شهرها و روستاها باید به انتظار نشست که آرای مردم چه سرنوشتی را برای ایران رقم خواهد زد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شماری از مردم در چند روز اخیر تصمیم خود درباره نامزد مورد نظرشان در انتخابات ریاست جمهوری را آشکارا بیان و برای انتخاب وی تبلیغ می‌کردند و عده ای نیز بدون بروز گرایش سیاسی، مترصد بودند به نامزد منتخب خود رای دهند.

شور و حال تازه‌ای در ستادهای حامیان مسعود پزشکیان و سعید جلیلی در سراسر کشور از جمله استان اصفهان در واپسین روزهای تبلیغات انتخاباتی شکل گرفت و فضای فیزیکی شهرها، رنگ و بوی انتخاباتی داشت، البته تبلیغات در فضای مجازی و ارسال پیامک‌ نامزدها بر روی گوشی‌های تلفن همراه، بیش از دوره‌های قبل به چشم می‌خورد.

طرفداران نامزدهای انتخاباتی نیز سعی کردند بواسطه بهره‌گیری از فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و رسانه های جمعی، ارتباط موثرتری با مردم برقرار و اهداف و برنامه های نامزد مورد نظر خود را برای گروه های مختلف تبیین کنند.

امروز که فرایند رای‌گیری مرحله دوم چهارهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار و نهمین رییس جمهور کشورمان تعیین می‌شود، رای مردم که همان برگ برنده آنها محسوب می‌شود، سرنوشت ایران را مشخص خواهد کرد.

یک دانشجوی اصفهانی در این پیوند به خبرنگار ایرنا گفت: اهداف و برنامه های یکی از ۲ نامزد راه یافته به دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را از همان مرحله اول دنبال کردم که به نظرم عملی بود و امیدوارم در صورت انتخاب به‌عنوان رییس جمهور وعده‌های داده شده را اجرا کند.

رضا اسدی با بیان اینکه مسائل اقتصادی چالش اصلی دولت آینده خواهد بود، افزود: لزوم تجدیدنظر در برخی از سیاست‌ها به شدت احساس می شود و مردم انتظار دارند شرایط اقتصادی آن‌ها بهبود یابد بنابراین رییس جمهور منتخب و گروه اجرایی وی باید توانایی حل مشکلات جامعه را داشته باشند.

این دانشجو ادامه داد: مسائل فرهنگی نیز اهمیت زیادی دارد ولی مهمترین توقع جوانان از رییس جمهور آینده این است که برای بهتر شدن اوضاع اقتصادی و کاهش بیکاری اقدام کند و در کنار حل مشکلات اقتصادی به فکر اشتغال و ازدواج جوانان نیز باشد.

یک کارمند شاغل در یکی از اداره‌های اصفهان نیز در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: رییس جمهوری که انتخاب می کنیم نقش مهمی در آینده تک تک ما ایرانیان خواهد داشت، احتمال تغییر در سطح مدیریت بخش‌های مختلف وجود دارد که می‌تواند جریان اداری کشور را دستخوش تغییر کند.

بهرامی یادآور شد: رییس جمهور آینده، فارغ از نگرش سیاسی برای ثبات در سیستم اداری کشور نیز باید بدنبال شایسته سالاری باشد تا بتواند رضایت مردم را جلب کند.

وی با اشاره به اینکه حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی از مهمترین خواسته‌های مردم است، تصریح کرد: کارمندان حقوق ثابت دریافت می کنند و خواسته آنها از رییس جمهور منتخب رفع مشکلات آنهاست.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم فردی که به‌عنوان رییس جمهور انتخاب می‌شود به وعده‌های داده شده وفادار بماند و به فکر وضعیت محیط زیست اصفهان نیز باشد.

یک فروشنده در خیابان حکیم نظامی اصفهان نیز گفت: رفع چالش های اقتصادی، تلاش برای رونق بازار و برطرف کردن مشکلات زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان باید در اولویت کارهای رییس جمهور بعدی باشد و انتظار داریم رییس جمهور آینده مدیرانی انتخاب کند که برای رفع این مسائل، برنامه های عملی قابل اجرا داشته باشند.

مسعود نیکفر اضافه کرد: انتظار داریم رییس جمهور آینده تصمیم‌های مهمی در حوزه بازار و مالیات بگیرد و نظارت بیشتری بر شهرداری ها داشته باشد.

به گزارش ایرنا، مرحله اول چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری جمعه هشت تیر ماه برگزار شد که بر اساس اعلام وزارت کشور، مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به مرحله دوم انتخابات راه یافتند.

در مرحله دوم، مسعود پزشکیان با کد انتخاباتی ۲۲ و سعید جلیلی با کد انتخاباتی ۴۴ با هم رقابت می‌کنند و هر یک از نامزدها که رای بیشتر کسب کند پیروز انتخابات خواهد شد.

رای‌گیری مرحله دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور صورت می گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha