۸ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۰۱
کد خبر: 81626886
T T
۰ نفر
مواضع رهبري در مذاكرات هسته اي نشان از اقتدار و هوشياري معلم له دارد

قشم - ايرنا - امام جمعه قشم گفت: مواضع رهبر معظم انقلاب در جريان مذاكرات هسته اي نشان از اقتدار و هوشياري معظم له دارد.

حجت الاسلام رضا جوكار در خطبه هاي دوم نماز جمعه قشم افزود: در مذاكرات هسته اي ايشان به زيبايي رويكرد حمايت قاطعانه از تيم مذاكره كننده هسته اي را در كنار سياست جلوگيري از عبور از خط قرمزهاي نظام اجرا مي كنند.

وي تاكيد كرد: اعضاي تيم مذاكره كننده هسته اي نيز در چارچوب هاي تعريف شده از طرف معظم له حركت مي كنند.

امام جمعه قشم ولايت فقيه را يادگار و شاهكار امام راحل عنوان و اضافه كرد: محوريت ولايت فقيه در ايران اسلامي يكي از عوامل اصلي اقتدار كشور و پيشرفت هاي چشمگير در عرصه هاي مختلف است.

حجت الاسلام جوكار با بيان اينكه بسياري از كشورهاي اسلامي از نعمت ولايت فقيه بي بهره هستند، اين موضوع را يكي از عوامل بروز برخي مشكلات در كشورهاي اسلامي دانست.

وي ادامه داد: پس از رحلت جانسوز بنيانگذار كبير انقلاب دشمنان تصور مي كردند كه نظام مقدس جمهوري اسلامي با مشكل مواجه مي شود، اما در اقدامي پسنديده يكي از ذخاير اصلي نظام و اسلام كه در مكتب امام راحل پرورش يافتند و ادامه دهنده واقعي راه ايشان بودند، به رهبري نظام انتخاب شدند.

حجت الاسلام جوكار اضافه كرد: امروز نزديك به 26 سال از رهبري معظم له مي گذرد و ايشان در بسياري از بحران ها و گذرگاه هاي سخت تاريخ كشور را اداره و نقشه هاي شوم دشمنان را با اتكا و اتصال به قدرت الهي نقش بر آب كرده اند.

وي تاكيد كرد: معظم له در طول اين مدت به واقع توانسته اند پرصلابت و پرافتخار راه امام راحل را ادامه دهند و با شهامت و هوشياري در مقابل دشمنان نظام و اسلام ايستادگي كنند.

امام جمعه قشم با اشاره به 14 خرداد سالروز رحلت ملكوتي امام راحل نيز گفت: در اين روز علاوه بر ملت ايران، كوهي از غم و اندوه جهان اسلام و ديگر ملت هاي آزادي خواه جهان را فرا مي گيرد.

وي گفت: به طور قطع امام خميني (ره) منجي مستضعفان جهان و بسترساز ظهور امام زمان(عج) است و در عصر حاضر وظيفه ما حركت در راه امام راحل براي زمينه سازي ظهور منجي عالم بشريت است.

حجت الاسلام جوكار اضافه كرد: همانگونه كه امام خميني(ره) مي فرمودند انقلاب اسلامي ايران محدود به مرزهاي اين كشور نيست و در حقيقت اين انقلاب آغاز انقلاب جهان اسلام به رهبري امام زمان(عج) به شمار مي رود.

وي در بخش ديگري از خطبه ها با اشاره به كشتار بي رحمانه مردم مسلمان كشورهاي همسايه پيروزي نهايي را از آن ملت هاي مظلوم دانست و گفت: به طور قطع اعتراضات مردمي كه براي دفاع از حقوق حقه خود به صحنه آمده اند همچون قيام 15 خرداد ملت ايران نتيجه خواهد داد.

امام جمعه قشم همچنين با تقدير از عملكرد دولت يازدهم و وزارت بهداشت در خصوص اجراي طرح بيمه سلامت، خواستار توسعه زيرساخت هاي بهداشتي و درماني شهرستان قشم شد.

حجت الاسلام جوكار ادامه داد: انتظار مي رود موضوع راه اندازي بيمارستان پيامبر اعظم(ص) به گونه اي مديريت شود كه بيمارستان فاطمه زهرا(س) نيز بتواند به بيماران حتي در حد اقداماتي همچون اورژانس خدمات رساني كند.

وي با انتقاد از اينكه انتقال تجهيزات بيمارستان فاطمه زهرا(ص) به بيمارستان پيامبر اعظم(ص) خارج از برنامه ريزي ها و خواست مردم است، گفت: اگر بنا بود كه از بين اين دو بيمارستان فقط يكي فعال باشد و فقط ساختمان بيمارستان پيشين تغيير كند، نيازي به اين ميزان هزينه كرد و برنامه ريزي نبود.

2090/6048

سرخط اخبار استان‌ها