۲۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۰۱
کد خبر: 81644841
T T
۰ نفر

بجنورد - ايرنا - امام جمعه بجنورد با اشاره به اين كه مسير شفاف فعاليت صادقانه در عرصه سياسي را امام راحل و رهبري ترسيم كرده اند،گفت: روحانيان نبايد وام دار جناح هاي سياسي شوند.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي روز شنبه در همايش طلايه داران تبليغ استان خراسان شمالي گفت: روحاني با بهره گيري از آموزه هاي ديني آنچه كه به نفع مردم است در تبليغات خود بيان كنند.

وي افزود: همچنين بايد مواظب باشيم غيرصداقتي زياد است و گرفتار جناح هاي سياسي نشويم زيرا كه ورود به اين عرصه ها ما را از اهدافمان در امر تبليغ دور خواهد كرد.

وي گفت: از سياست دولت ها كه منطبق با بيانات رهبري و در راستاي حفظ خطوط اصلي دين باشد، حمايت مي كنيم.

امام جمعه بجنورد افزود:از دولت كه يك دولت اسلامي است حمايت مي كنيم همان طوريكه رهبري حمايت مي كنند.

وي گفت: ولي از دولت نقد مي كنيم و اين دلواپسي ها دليل بر مخالفت ما نيست.

وي همچنين به شعار امسال دولت و ملت، همدلي و همزباني كه از سوي رهبري نامگذاري شده اشاره و اظهار كرد: در گسترش اين شعار در جامعه بايد ما روحانيان هدفمند برنامه ريزي و تلاش كنيم.

وي با اشاره به اين كه همدلي جزو ذات دين اسلام است، گفت: بايد فرهنگ همدلي را در جامعه ترويج دهيم و نامگذاري شعار امسال به اين نام، بهترين فرصت در ترويج آن است.

امام جمعه بجنورد، راهكار برون رفت كشور از تحريم ها، سرمايه گذاري در حوزه اقتصاد مقاومتي دانست و گفت:ما روحانيان وظيقه داريم اين موضوع مهم را در جامعه بيشتر بازگو كنيم زيرا توانمندي در عرصه اقتصادي ما را از وابستگي دور مي سازد.

وي گفت: هدف از اقتصاد مقاومتي، رياضت كشي نيست بلكه توانمندي و استقلال كشورمان است.

حجت الاسلام يعقوبي ترويج وقف در جامعه و هدايت عزاداري ها به مساجد و حسينيه ها، آگاه سازي براي دوري از برگزاري جشن عروسي مختلط را به مبلغان اعزامي درماه مبارك رمضان در استان خواستار شد.

حجت الاسلام علي خادمي مديركل تبليغات اسلامي خراسان شمالي نيز از روحانيان مبلغ خواست در انجام وظيفه با توجه به هجمه تبليغات دشمنان، خود را به ابراز اطلاع رساني روز مجهز كنند.

همه ساله در ماه مبارك رمضان حدود 1000مبلغ و مبلغه براي سخنراني و برگزاري آيين هاي ويژه اين ماه در مساجد و حسينيه ها حضور پيدا مي كنند. ك/2

6204/ 6042

سرخط اخبار استان‌ها