۲۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۲۰
کد خبر: 81646908
T T
۰ نفر
كواكبيان: اصلاح طلبان بايد به وحدت حداكثري بينديشند

قزوين - ايرنا - دبيركل حزب مردم سالاري گفت: اگر اصلاح طلبان در انتخابات پيش روي مجلس شوراي اسلامي با وحدت حداكثري، ليست واحدي ارايه دهند، آنگاه بايد شاهد شكست تندروها و اصولگرايان باشيم.

به گزارش ايرنا، مصطفي كواكبيان شامگاه يكشنبه كه به دعوت شوراي هماهنگي اصلاح طلبان و حاميان دولت در استان قزوين و به مناسبت گراميداشت دومين سالگرد 24 خرداد به قزوين سفر كرده بود، افزود: حماسه 24 خرداد سال 92 داراي پيام هاي مهمي است كه بايد به آن توجه شود و بايد بدانيم كه اصلاح طلبان اگر ائتلاف و وحدت نداشته باشند، انتخابات سال 84 تكرار مي شود.

وي يكي از پيامهاي انتخابات 92 را اقبال مردم به اعتدال گرايي دانست و اظهاركرد: افراط و تفريط ها و عدم احساس آرامش رواني، مردم را خسته كرده بود و جامعه دنبال فضاي آرام مي گشت كه اعتدال گرايي مناسب ترين رويكرد و تامين كننده نياز مردم بود.

كواكبيان، واژه اعتدال را داراي ريشه در متون ديني و مذهبي ما دانست و گفت: جامعه ديني ما اعتدال را سازگارترين نسخه و مشي اعتدالي را منطبق بر آموزه هاي ديني يافته و به آن راي دادند.

وي يادآور شد: البته دوستان افراطي ما از اين رويكرد مردم درس نياموختند و هنوز نيز دست به اقدامات تند و افراطي مي زنند.

كواكبيان اضافه كرد: بعد از آن حادثه اي كه براي آقاي مطهري در شيراز بوجود آمد، در سفري به آن استان و در سخنراني خود به مزاح سراغ موتورسوران را گرفتم كه انتهاي سالن عده اي دست بلند كرده و گفتند ما اينجاييم.

وي با اشاره به اينكه متاسفانه در شب ارتحال امام راحل و در جوار مرقد بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي شعار مرگ بر منافق سر داده مي شود، افزود: خود من آنجا حضور داشتم و وقتي كه حاج حسن آقا خميني خواست سخنراني كند، عده اي كه سازماندهي هم شده بودند مقابل رييس جمهور شعار دادند.

كواكبيان اضافه كرد: اينها عقبه دارند و متاسفانه با گذشت چندين سال و بروز آسيب هايي از سوي اين عده، هنوز هم سر و سامان دارند و جاهاي مختلفي جا خوش كرده اند.

وي، تعامل مثبت با جهان را يكي از مطالبات مردم و پيام ديگر انتخابات 92 برشمرد و گفت: اين مساله كه ما بايستي به دانش هسته اي دست بيابيم در آن شكي وجود ندارد، اما آيا شيوه ديگري وجود نداشت كه ضمن حفظ حقوق هسته اي ملت، قطعنامه هاي ظالمانه عليه ايران صادر نشود.

كواكبيان افزود: در دولت قبل هفت قطعنامه عليه ما صادر و تحريم هاي ظالمانه وضع شد و كسي دلواپسي نكرد و بلكه آن را ورق پاره دانستند و اينك در خصوص نحوه برداشتن تحريم هايي كه خود آنها كاغذ پاره مي دانستند، اظهار نظر مي كنند.

وي با انتقاد از كساني كه به فرزندان انقلابي و تيم مذاكره كننده توهين مي كنند اظهاركرد: تيم مذاكره كننده تاكنون همه هنجارها، خطوط قرمز نظام و چارچوب هاي ترسيمي نظام را رعايت كرده اند و دعا مي كنيم كه اين تلاش ها به نتيجه مطلوب برسد.

كواكبيان خاطرنشان كرد: البته ما هيچگاه اجازه نخواهيم داد كه خارج از پروتكل الحاقي عمل و از مراكز نظامي ما نيز بازديد بعمل آيد.

وي تصريح كرد: ما امروز قدرت بزرگي در منطقه هستيم و با اقتدار، دست برتر را در ميان تمام كشورهاي منطقه داريم و از اينرو از قدرت بازدارندگي و بالطبع ديپلماسي قدرتمند و بالايي نيز برخورداريم.

كواكبيان در ادامه حل و فصل معيشت مردم از سوي دولت را از ديگر مطالبات مردم در انتخابات سال 92 دانست و گفت: امروز كسي ادعا ندارد كه همه چيز درست شده، اما مدعي هستيم رشد اقتصادي داراي روند مثبت، تورم كاهش داشته و ضمن حفظ ثبات بازار بايد براي ركود نيز فكري بكنيم.

وي در پايان گفت: برخي مسوولان دولتي بايد پيام هاي مردم را درك كنند و به شعارهاي دولت پايبند باشند، اما متاسفانه شاهديم كه برخي هنوز پيام تحول خواهي مردم را درك نكرده و با مشي دولت پيشين بيشتر هماهنگ هستند و لذا معتقدم خواسته يا ناخواسته به پايگاه اجتماعي روحاني آسيب مي زنند.

8054/ 6128

سرخط اخبار استان‌ها