۳۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۵:۲۹
کد خبر: 81691331
T T
۰ نفر

رويداد كارآفريني هم نت در اصفهان آغاز شد

۳۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۵:۲۹
کد خبر: 81691331
رويداد كارآفريني هم نت در اصفهان آغاز شد

اصفهان- ايرنا- نخستين رويداد كارآفريني هم نت (همكاري، مشكل گشايي، نوآوري و توانمندسازي) امروز چهارشنبه در اصفهان آغاز شد.

به گزارش ايرنا، اين رويداد كارآفريني كه با همكاري معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، بنياد نخبگان استان اصفهان و اتاق بازرگاني، صنايع و معادن اصفهان برگزار مي شود، تا هفتم مرداد امسال ادامه خواهد داشت.

در رويداد هم نت، صنعتگران، سرمايه گذاران و صاحبان فناوري درباره مسائل و معضلاتشان به اميد پيدا كردن راه حل گفت و گو مي كنند.

شركت كنندگان در هشت روز كار تيمي يك چالش واقعي را تجربه كرده و در صورت پيدا شدن راه حل ها كسب و كارهاي جديدي در آينده با حضور آنها شكل مي گيرد.

رئيس بنياد نخبگان استان اصفهان درباره اين رويداد گفت: اين رخداد نخستين رويداد كارآفريني بومي كشور است كه حدود 300 نفر در آن ثبت نام كردند.

دكتر شقايق حق جوي جوانمرد افزود: حضور نخبگان، جوانان و فرهيختگان دانشگاهي در كنار كارآفرينان و صنعتگران موفق داخلي و بين المللي از نقاط قوت اين رخداد است كه موجب تقويت پيوند بين دانشگاه و صنعت مي شود.

وي با اشاره به اهميت كارآفريني و اشتغالزايي در كشور گفت: كسب و كار حلال و جريان سازي پول موجب ايجاد شغل و تجارت مي شود.

رييس بنياد نخبگان استان اصفهان يكي از مهمترين نقاط ضعف در بحث كارآفريني در كشور را نبود روحيه كارگروهي خواند و افزود: لازم است كه با برگزاري چنين رويدادهايي براي تقويت كار گروهي اقدام شود.

وي با بيان اينكه رويداد هم نت در سه مرحله برگزار مي شود و برگزيدگان مرحله اول فرصت ورود به مراحل دوم و سوم را خواهند داشت ،اظهار كرد: مرحله اول اين رويداد با هدف ايجاد فضايي براي درك صحيح از ساز و كارهاي اقتصادي و نيروهاي حاكم بر اقتصاد، تقويت شم اقتصادي و آشنايي با فرآيند نوآوري و كارآفريني به صورت هدفمند و اصولي طراحي شده است.

حق جوي جوانمرد تصريح كرد: با گذراندن اين مراحل، شركت كنندگان در پايان دوره، نگاه منسجمي به نوآوري و فرآيند خلق ايده خواهند داشت و مسير لازم براي تبديل ايده به يك مدل و طرح كسب و كار را به درستي طي مي كنند.

بنياد نخبگان استان اصفهان، در سال 1388 افتتاح شد و اكنون حدود يكهزار و 200 نخبه را زير پوشش دارد.

اسفند پارسال نيز نخستين رويداد استارت‌آپ ويكند سلامت الكترونيك توسط بنياد نخبگان استان با همكاري دانشگاه علوم پزشكي در اصفهان با هدف تقويت خلاقيت، ايده‌پردازي، كار گروهي و كار‌آفريني مبتني بر دانش و نو‌آوري برگزار شد.

ت/3011/ 6022

سرخط اخبار استان‌ها