پارس آباد مغان، اردبيل – مدير كل نوسازي و تجهيز مدارس استان مدرسه سازي را صدقه ي جاريه و كاري مقدس و خداپسندانه دانست و افزود: به طور ميانگين در هر 25 روز يك فرد خيّر، به جمع خيران مدرسه ساز استان اضافه مي شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا،'یاور وحدتی پور' روز چهارشنبه در جلسه ی شورای آموزش و پرورش پارس آباد ، از تصویب بیش از 37 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی، مقاوم سازی و تخریب و بازسازی وخیران مدرسه ساز استان برای ساخت مدرسه، نماز خانه و سالن ورزشی در شهرستان مرزی پارس آباد مغان در سال جاری خبر داد.

وی افزود: امسال معادل ریالی 800 میلیون ریال، تجهیزات و امكانات آموزشی تحویل آموزش و پرورش این شهرستان شده است.

به گفته ی وی، دو پروژه ی آموزشی از محل اعتبارات بنیاد بركت، وابسته به دفتر مقام معظم رهبری در شهرستان های گرمی و پارس آباد در حال ساخت است.

وی، با بیان اینكه در اجرای دستور استاندار اردبیل، تا تكمیل پروژه های نیمه تمام، طرح های جدیدی اجرا نخواهد شد، تاكید كرد: هیچ مدرسه ای بدون تكمیل محوطه، آسفالت، و فضای سبز افتتاح نخواهد شد.

وحدتی پور، از شروع عملیات احداث استخر آموزش شنا و بهره برداری از طرح ملی مدرسه ی شبانه روزی پارس آباد در دهه ی فجر امسال خبر داد و گفت: با افتتاح مدارس در حال ساخت، مشكل كمبود فضای آموزشی در این شهرستان تا حدود زیادی برطرف می شود.

او با اشاره به بحث هوشمند سازی مدارس گفت : اداره كل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل، در بحث هوشمند سازی مدارس، از نظر تهیه تجهیزات و وسایل آموزشی ، در بین استان های شمالغرب كشور پیشرو است.

وی، هوشمند سازی مدارس را یك شاهكار بزرگ در نظام آموزش و پرورش خواند و ادامه داد: با هوشمند سازی مدرسه ها، انقلاب عظیمی در حوزه ی نظام آموزشی كشور رخ خواهد داد.

7121/530