۷ دی ۱۳۹۰، ۱۳:۵۹
کد خبر: 30736556
T T
۰ نفر

ساري - استاندار مازندران گفت: خبازي هاي اين استان نسبت به توليد نان با كيفيت و مرغوب براي شهروندان اهتمام بيشتري داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ' سیدعلی اكبر طاهایی ' روز چهارشنبه در جلسه شورای تعزیزات آرد و نان استان افزود : متناسب با سلیقه و ذائقه مردم تولید نان مرغوب باید مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد .

وی اظهار داشت : همسو با اجرای قانون هدفمندكردن یارانه ها ، مصرف نان در كشور از جمله مازندران كاهش یافته است .

وی گفت : باید با اتخاذ راهكارهای درست و اصولی در ارتباط با مصرف نكردن آرد با سبوس كم كه ارزش غذایی كمتری دارد ، فرهنگ سازی مناسب و اصولی صورت گیرد .

وی بر لزوم نظارت بیشتر مسوولان دستگاههای اجرایی ذیربط نسبت به گندم های وارد شده به مازندران تاكید كرد و افزود : باید تدابیری اتخاذ شود تا گندم های وارد شده به این استان از كیفیت مطلوبی برخوردار شود .

نماینده عالی دولت در مازندران گفت : شناسایی انبارهای غیرمجاز و بی كیفیت در استان كه مشغول نگهداری آرد هستند، در دستور كار است و در همین راستا نیز گروههای گشت ویژه ای مشخص شده است .

طاهایی گفت : باید از ظرفیت خبازی ها و همچنین كارخانه های تولید آرد با هدف تولید نان های مرغوب و با كیفیت به شكل مطلوب استفاده شود.

وی ایجاد رقابت بین واحدهای خبازی در تولید نان مرغوب را بسیار موثر دانست و این مهم را ازجمله رویكردهای اصلی دولت ذكر كرد .

استاندار مازندران گفت : هم اكنون بیش از چهار هزار واحد خبازی در این استان مشغول فعالیت هستند و با بررسی های صورت گرفته به ازای هر 750 نفر یك واحد خبازی در مازندران وجود دارد .

وی افزود : با بررسی های صورت گرفته 76 درصد واحدهای خبازی در مازندران مربوط به تولید نان بربری است .

وی ادامه داد : در 9 ماهه امسال بیش از 800 واحد خبازی متلخف در مازندران به علت رعایت نكردن قانون به پرداخت حدود 700 میلیارد ریال جزای نقدی محكوم شدند .

وی عمده تخلفات صورت گرفته واحدهای خبازی استان را شامل كم فروشی و تقلب 272 مورد ، رعایت نكردن مقررات بهداشتی 283 مورد ، درج نكرن قیمت 174 مورد و گرانفروشی را 59 مورد ذكركرد . ك/3

2501/503