انتقاد استاندار مازندران از کیفیت نامطلوب نان در این استان

ساری - ایرنا - استاندار مازندران با بیان اینکه پخت نان در این استان به هیچ عنوان مطلوب نیست، گفت که واحدهای نانوایی باید با احساس مسئولیت بیشتر، نسبت به تولید نان با کیفیت اهتمام بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف نوری روز چهارشنبه در جلسه کارگروه آرد و نان استان با اشاره به پرداخت یارانه آرد توسط دولت، افزود: شواهد و گزارش های مردمی بیانگر این واقعیت مهم و اساسی است که نان های تولیدی در مازندران از کیفیت مناسبی برخوردار نیست و هیچگونه نظارتی نیز در این بخش صورت نمی گیرد.

وی اظهار داشت:‌ در شرایطی فعلی هم تولید کنندگان گندم، ‌ واحدهای خبازی، شرکت های حمل و نقل و هم مصرف کنندگان نان از وضع موجود ناراضی هستند و علت این امر نیز علاوه بر نبود نظارت بر نحوه فعالیت واحدهای خبازی و شیوه حمل آرد، ناهماهنگی بین بخشی دستگاه های اجرایی است که این مشکل باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی در کمترین زمان رفع شود تا مردم نیز بیش از این متضرر نشوند.

وی خاطرنشان کرد: باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی و نظارت و بازرسی از واحدهای خبازی، نسبت به افزایش کیفیت نان های تولیدی اهتمام بیشتری صورت گیرد و به هیچ عنوان هرگونه کوتاهی در این بخش توسط دستگاه های اجرایی ذیربط و حتی واحدهای خبازی، پذیرفتنی نیست.

مقام عالی دولت در مازندران با بیان اینکه فرایند و ساز و کار شفافی در این زمینه وجود ندارد و فرمانداران مکلفند بر اساس قوانین و مقررات موجود، بر واحدهای خبازی نظارت کافی داشته باشند، اظهار کرد: واحدهای خبازی علاوه بر رعایت ساعت کاری و قوانین و مقررات بهداشتی، به هیچ عنوان مجاز نیستند آرد را در جاهای دیگری مصرف کنند.

نوری گفت: اداره کل غله و خدمات بازرگانی با همکاری تعزیرات حکومتی، بهداشت و درمان و صمت باید علاوه بر برپایی گشت های نظارتی و بازدید مستمر از واحدهای خبازی با هدف تولید نان با کیفیت، نسبت به تهیه گزارش مکتوب و اعلام آن به استانداری اقدام کنند.

وی تولید نان با کیفیت را حق طبیعی مردم مازندران دانست و با بیان اینکه هیچگونه کوتاهی نسبت به این امر پذیرفتنی نیست، گفت: با توجه به گردشگر پذیر بودن و ورود میلیون ها مسافر به این خطه شمالی کشور، بهترین نان باید در مازندران تولید شود.

استاندار مازندران بر لزوم احداث و راه اندازی مجتمع های خبازی در شهرستان های مختلف این استان تاکید کرد و افزود:‌ در صورت تحقق این مهم، علاوه بر تنوع در تولیدات، ‌ کیفیت نان های تولیدی نیز افزایش خواهد یافت و این امر رضایت مشتریان را نیز به همراه خواهد داشت.

نوری بیان کرد:‌ باید در چارچوب قانون با واحدهای خبازی متخلف به شدت برخورد کرد که در صورت تحقق این مهم، علاوه بر تولید نان با کیفیت، راه سو استفاده احتمالی دیگران نیز مسدود خواهد شد.

وی گفت که اتحادیه تعاونی خبازان استان باید با فرهنگ سازی مناسب و اصولی و ارائه بسته های تشویقی، نانوایی ها را نسبت به تولید نان با کیفیت و مرغوب ترغیب و تشویق کنند.

سالانه حدود ۳۸۰ هزار تن و ماهانه ۳۱ هزار تن آرد بین بیش از چهار هزار و ۶۰۰ واحد خبازی که مسوولیت پخت نان در مازندران را برعهده دارند، توزیع می شود. در استان حدود پنج هزار واحد نانوایی وجود دارد و براساس آمار رسمی سرانه نانوایی در مازندران از میانگین کشوری نیز بالاتر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha