۹ دی ۱۳۹۰، ۸:۳۸
کد خبر: 30739510
T T
۰ نفر

امام جمعه بروجرد گفت: استحكام اعتقادات ديني و باورهاي مذهبي ، رمز شكست ناپذيري ملت ايران است.

به گزارش روز جمعه ایرنا حجت الاسلام والمسلمین 'حسن ترابی' در همایش اعضای كانونهای فرهنگی هنری مساجد استان لرستان با اشاره به حماسه پرشكوه مردمی در 9دی ماه سال 88 افزود: ملت ایران با خلق این حماسه توانست توطئه های دشمنان خارجی و عوامل داخلی آنها را خنثی كند.

وی اضافه كرد: انقلاب اسلامی ماهیتی دینی و اسلامی دارد و رهبری این نهضت و انقلاب را روحانیت و در راس آن حضرت امام راحل(ره) بر عهده داشتند و انگیزه مردم برای تبعیت از امام و حمایت از نهضیت دینی ایشان، انگیزه ای كاملا دینی بود.

وی اظهار داشت: مردم ما امام (ره) را مرجع تقلید و نائب امام عصر (عج) دانسته كه بر اساس تعلیم اسلام و مكتب دینی، استقلال طلبی و نفی سلطه قدرت های شیطانی در دستور كار انقلاب اسلامی قرار گرفت.

امام جمعه بروجرد افزود : از آنجا كه انقلاب اسلامی همه منافع نامشروع قدرت ها را به خطر می انداخت از نخستین روز های پیروزی انقلاب توطئه های گوناگونی از سوی دشمنان برای توقف ملت ایران و شكست انقلاب آغاز شد.

وی افزود: تمام مانع تراشی ها و توطئه هایی كه بر سر راه ملت ایران بود به دلیل ماهیت دینی انقلاب و نظام سیاسی مبتنی بر دین و ولایت مطلقه فقیه بود.

حجت الاسلام ترابی گفت: دشمن در عرصه نظامی به جنگ انقلاب آمد و اراده كرده بود كه از طریق جنگ سخت و نظامی انقلاب اسلامی را شكست دهد ولی ملت ما در كمال مظلومیت تنها در برابر همه توطئه های شیطانی ایستاد و با متحمل شدن خسارت ها از موجودیت نظام اسلامی دفاع كرد.

وی یكی دیگر از علل شكست دشمن را مسئله ولایت فقیه وپیروی امت از ولایت دانست و گفت: امروز موفقیت های ملت ایران مرهون تدبیر و مدیریت شجاعانه و پیامبرگونه حضرت امام راحل و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری است.

وی همچنین اظهار داشت: دشمن از ولایت فقیه سیلی خورده و امروز در عرصه جنگ نرم این سنگر را نشانه گرفته و می خواهد باور های دینی مردم را تضعیف كند.

امام جمعه بروجرد با اشاره به فتنه 88 افزود: فتنه 88 یك حركت كاملا برنامه ریزی شده بود و مطرح كردن بحث تقلب در انتخابات بهانه ای برای كلید زدن انقلاب مخملی در كشور بود.

وی تصریح كرد: اما ملت بصیر ایران گوش به فرمان ولایت فقیه به نقشه آنها پی برده و در عرصه حمایت از دین و ارزشهای دینی به میدان آمدند.

وی اضافه كرد: بسیاری از كسانی كه در 9دی ماه سال 88 در عرصه دفاع از كشور حضور داشتند كسانی بودند كه از روی ناآگاهی به موسوی رای داده و وقتی پی به ماهیت پلید آنها بردند در خلق حماسه بزرگ 9دی مشاركت كردند.

امام جمعه بروجرد تاكید كرد: هر روز دشمن به دنبال ضربه زدن به ملت ایران است كه ما باید همیشه اماده دفاع از ارزشهای اسلامی و دین باشیم و جوانان و نوجوانان و نسل سوم و چهارم انقلاب نیز باید دشمن شناسی را در خود تقویت كنند.

وی وظیفه تشكلهای دینی را در این زمینه مهم و حساس بر شمرد و افزود: فعالیت این تشكلها باید مسجد محور باشد زیرا مساجد سنگر دفاع از دین و اسلام است و امروز دشمن این سنگر را نیز نشانه گرفته است.

در این آیین جمعی از مسوولان شهرستان و اعضای كانونهای فرهنگی هنری مساجد بروجرد، ازنا، الیگودرز و دورود نیز حضور داشتند.

7189/542