۱۸ دی ۱۳۹۰، ۱۸:۱۱
کد خبر: 30755121
T T
۰ نفر

مشهد- امام جمعه مشهد گفت:‌ يكي از خطرات و آسيبهاي نگران كننده آينده نظام آن است كه برخي خواص قدرت طلب كه در عرصه قدرت براي خود سهم قائل هستند،‌ براي نيل به اهداف خود با جريانهاي استكباري همراه شوند.

به گزارش ایرنا، آیت الله 'سید احمد علم الهدی' روز یكشنبه در آیین پایانی همایش فرماندهان و مسوولان عقیدتی سیاسی یگانهای ارتش در استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در مشهد افزود:‌ از خطرات نگران كننده آن است كه برخی خواص قدرت طلب كه نمی توانند با آرای ‌مردم به قدرت برسند، عامل اجرایی توطئه ها و فتنه دشمن شوند.

وی گفت: در جریان فتنه بعد از انتخابات سال 1388 كسانی دست به دست اجنبی و جریانهای ضد نظام دادند و مجری فرامین دشمن شدند كه روزی در صف نخست خدمت به نظام و انقلاب قرار داشتند.

وی اظهار داشت:‌ این خواص كه برخی نخست وزیر‌ و نماینده امام راحل و یا دارای سایر مسوولیتها بودند در مسیر اجرای ترفندهای فتنه انگیزانه دشمنان قرار گرفتند و در مقام قدرت طلبی به جایی رسیدند كه دست در دست اجنبی ها گذاشتند.

نماینده مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری افزود:‌ تمام اقتدار نظام به توده های مردم وابستگی دارد و حمایت از رهبر معظم انقلاب و ولایت فقیه در تمام وجود توده های مردم نفوذ پیدا كرده و موج می زند.

آیت الله علم الهدی با بیان اینكه امروز مجموعه معادلات در عرصه های سیاست داخلی و خارجی تغییر كرده، گفت: اگر زمانی در عرصه سیاست خارجی دنیا عامل اصلی قدرت بین المللی نیروی نظامی بود،‌ هم اكنون این مساله تغییر یافته است.

امام جمعه مشهد افزود: در عرصه سیاست داخلی نیز طی سه سال گذشته توده های مردم از برخی خواص جامعه جدا شده و به بدنه اصلی ولایت و امامت متصل شدند.

وی اظهار داشت:‌ اگر در گذشته در عرصه های داخلی نخبگان و خواص از سلطه و نفوذ سیاسی برخوردار بودند،‌ شرایط كنونی با تغییر اساسی مواجه شده است.

او خاطر نشان كرد:‌ ارتش كشور امروز از اقتدار و توانمندی بسیار برخوردار است در حالی كه قبل از انقلاب فرمانبر مستشاران آمریكایی بود.

ارشد عقیدتی سیاسی یگانهای ارتش در استانهای خراسان رضوی،‌ شمالی و جنوبی نیز دراین مراسم گفت: باتوجه به حضور روحانیون در عقیدتی سیاسی یگانهای ارتش،‌ ارتشیان در فتنه سال 1388 از هر گونه فتنه های چپ و راست به دور بودند.

حجت الاسلام 'عباس مقدسیان'‌ افزود: ارتش بعد از انقلاب با تقدیم حدود 50 هزار شهید در صحنه های دفاع از كیان و دستاوردهای كشور و نظام در دفاع مقدس،‌ اطاعت از منویات ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب را بدون هیچ گونه انحرافی از خود نشان داده است.

وی گفت: ارتش اینك نیز با توجه به اهمیت نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، با حضور تاثیر گذار خود در این انتخابات به رسالت خطیر خود در دفاع از ارزشهای نظام استمرار می بخشد و همچنان مدافع راستین آرمانهای انقلاب خواهد بود.

همایش فرماندهان و مسوولان عقیدتی سیاسی یگانهای ارتش در استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی با هدف افزایش بصیرت و آگاهی در زمینه اهمیت مشاركت حداكثری مردم در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبیین آن، به مدت یك روز در مشهد برگزار شد./2

7490/ 664/330
۰ نفر