۲۵ دی ۱۳۹۰، ۸:۱۳
کد خبر: 30764639
T T
۰ نفر

تهران - معاون عمراني وزير آموزش پرورش گفت: امسال از مبلغ 900 ميليارد تومان اعتبارات تخريب و بازسازي اين وزارتخانه، 5 درصد به تجهيزات آموزشي و كمك آموزشي مدارس كشور و الكترونيكي كردن كلاس هاي درس اختصاص يافت.

'مرتضی رییسی' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: آموزش و پرورش نیازمند اعتبار ویژه ای برای الكترونیكی كردن مدارس و تجهیز مدارس به فناوری است.

وی افزود: با تخصیص این میزان اعتبار، هر سال تجهیزات مورد نیاز مدارس كشور در بخش آموزشی و كمك آموزشی خریداری شده و سپس در اختیار مدارس قرار می گیرد.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس كشور افزود: خرید تجهیزات متناسب با فناوری روز و سوق دادن مدارس به سمت استفاده از فناوری های جدید و IT كه سیاست وزارت آموزش و پرورش است، در دستور كار قرار دارد.

رییسی گفت: آموزش و پرورش بهترین و كیفی ترین تجهیزات كه در داخل كشور تولید می‌شود را برای استفاده در مدارس كشور خریداری می كند تا در اختیار این مراكز قرار گیرد.

به گفته وی، اكنون میزان اعتبارات ملی و استانی كه به بخش عمرانی آموزش و پرورش اختصاص یافته، یك هزار و 520 میلیارد تومان است كه این رقم نسبت به سال 84 با 200 درصد مواجه بوده است. این مبلغ در سال 84 پانصد میلیارد تومان بوده است.

اجتمام**9105**1569**
۰ نفر