تجهیزات آموزشی به ارزش ۱۰ میلیارد تومان در مدارس زنجان توزیع شد

زنجان- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: اخیرا به میزان ۱۰ میلیارد تومان تجهیزات برای مدارس خریداری و در بین نواحی چهارده‌گانه استان توزیع شد.

حمیدرضا اسلامی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تجهیزات خریداری شده شامل کامپیوتر، لپتاب، میز و نیمکت، تخته، تجهیزات هنرستانی شامل موتورخودرو، وسایل جانبی، دوربین و پایه دوربین، شبیه ساز تراشکاری، چکش و اره بود.

اسلامی با بیان اینکه در توسعه و تجهیز مدارس همه نواحی در نظر گرفته شده و به صورت عادلانه نسبت به توزیع تجهیزات اقدام می‌شود، افزود: البته یکی از اولویت‌های امسال نوسازی مدارس تجهیز هنرستان‌ها و مدارس استثنایی است که در این راستا نیز با بهره‌گیری از بودجه‌ موجود اقدامات مربوط انجام می‌شود.

اسلامی گفت: با توجه به تورم موجود، قیمت تجهیزات مدارس افزایش یافته و با این حال، سهم اعتبارات استانی برای تعمیر و تجهیز مدارس پایین است.

وی با اشاره به برخی از ملزومات مورد نیاز مدارس، گفت: بر اساس برآورد صورت گرفته، قیمت هر نیمکت دانش‌آموزی از سه و نیم تا پنج میلیون تومان و قیمت یک لپتاپ بیشتر از ۱۲ میلیون است پس برای خرید این قبیل کالاها بودجه زیادی نیاز داریم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان ادامه داد: به علت بالا بودن قیمت تجهیزات مورد نیاز برای مدارس مجبور به تقسیم‌ بندی بودجه شده‌ایم یعنی از ۱۰۰ درصد ۶۰ درصد بودجه به تعمیرات و ۴۰ درصد به تجهیزات اختصاص داده می‌شود.

تعداد دانش آموزان استان زنجان در سال تحصیلی جدید نسبت به سال گذشته بیش از ۲ درصد افزایش داشته است.

امسال بیش از ۲۲ هزار دانش آموز جدید وارد مدارس استان زنجان می‌شوند.

بیش از ۲۱۹ هزار و ۳۶۱ دانش آموز در ۲ هزار و ۲۳۰ فضای آموزشی استان زنجان تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha