۲۵ دی ۱۳۹۰، ۱۴:۴۰
کد خبر: 30765701
T T
۰ نفر

ساري - فرماندار آمل با بيان اينكه بصيرت، اطاعت پذيري از ولايت فقيه و استكبار ستيزي مردم آمل باعث سركوب و شكست دشمنان نظام اسلامي در واقعه ششم بهمن سال 60 اين شهرستان شده است، گفت: حماسه مردم اين منطقه در دفاع از نظام اسلامي در تاريخ براي هميشه به ثبت رسيد.

به گزارش ایرنا، ' یدالله اكبرزاده ' روز یكشنبه در دیدار مسوولان و خانواده های معظم شهدای حماسه ششم بهمن سال 60 آمل با آیت الله 'نورالله طبرسی' نماینده ولی فقیه در مازندران در ساری افزود: در همین رابطه حضرت امام خمینی (ره) در وصیت نامه سیاسی، الهی خود فرمودند، ما باید از شهر آمل و مردم فداكار آن تشكر كنیم.

وی اظهارداشت: دشمنان نظام اسلامی، آمل را به عنوان مكانی امن برای رسیدن به اهداف شوم و پلیدشان انتخاب كرده بودند اما به وضوح دیدیم كه چگونه مردم غیرتمند و دلاور این شهرستان در برابر توطئه ها و ترفندهای شوم دشمنان ایستادند و درسی عبرت آموز به دشمنان پلید دادند.

وی با اشاره به اینكه واقعه ششم بهمن سال 60 آمل یك فاجعه نبود بلكه یك توطئه حساب شده و طراحی شده از سوی استكبار جهانی برای اشغال این شهر بوده است، بیان داشت: مردم این منطقه در حمله ناجوانمردانه منافقین به داخل شهرشان قاطعانه در برابر دشمنان ایستادند و توطئه های آنها را سركوب و 40 شهید تقدیم نظام اسلامی كردند.

فرماندار آمل در بخش دیگر از سخنانش به بحث تدوین بنیاد ششم بهمن سال 60 مردم این شهر اشاره كرد و گفت: با هماهنگی های بعمل آمده از سوی دستگاههای ذیربط قرار است

بنیاد ششم بهمن تدوین شود.

'اكبرزاده' همچنین به برنامه های اجرایی هفته گرامیداشت حماسه ششم بهمن آمل در سالجاری اشاره كرد و افزود: 55 عنوان برنامه فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی از روز 30 دی ماه به مدت یك هفته در این شهرستان برگزار می شود.

وی همایش پیاده روی خانوادگی، دیدار با خانواده معظم شهدای ششم بهمن، نمایشگاه كتاب، نمایش عكس ششم بهمن، بزرگداشت روز ششم بهمن سال 60، برگزاری انواع مسابقات ورزشی، نشست سیاسی فرهنگی دانش آموزی، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و مقاله نویسی و نقاشی با موضوعات ششم بهمن در مدارس از جمله برنامه ها در این ایام عنوان كرد.

وی اضافه كرد: غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا، شب شعر، همایش پاسداران آملی، برگزاری جشنواره قرآنی، یادواره شهیدان ششم بهمن و تجلیل از خادمان و جانبازان حماسه جنگل از دیگر برنامه های اجرایی هفته گرامیداشت حماسه ششم بهمن آمل است.ك/2

609/503