۲۶ دی ۱۳۹۰، ۱۰:۳۷
کد خبر: 30766793
T T
۰ نفر

اتباع خارجي در استان كرمان ساماندهي مي شوند

۲۶ دی ۱۳۹۰، ۱۰:۳۷
کد خبر: 30766793

كرمان - مديركل كار، تعاون و رفاه اجتماعي استان كرمان، گفت: اتباع خارجي در اين استان در چارچوب تشكيل موسسه هاي خدمات كفالت، اقامت و اشتغال اتباع، ساماندهي مي شوند.

'سیدجواد منصوری' روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: به منظور ساماندهی اتباع خارجی ساكن در استان كرمان، بویژه افاغنه، موسسه های خدمات كفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی با مشاركت بخش خصوصی، ایجاد می شود.

وی اظهار داشت: موسسه های خدمات كفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی با هدف راهبردی ساماندهی و قانونمند كردن اقامت و اشتغال اتباع افغانی و احراز اطمینان از اقامت و اشتغال آنان تشكیل می شود.

منصوری اظهار داشت: صرفه جویی در اعتبارات هزینه ای، نهادینه كردن قوانین مربوط به اقامت و اشتغال اتباع خارجی، بهبود ارایه خدمات به كارفرمایان متقاضی نیروی كار خارجی و جلب مشاركت بخش غیر دولتی از مزیت های تشكیل این گونه موسسه هاست.

وی افزایش كمی و كیفی نظارت دستگاه ها بر اتباع خارجی و برخورد سریع با كارفرمایان متخلف و شاغلین غیرمجاز را از دیگر مزیت های تشكیل موسسه های خدمات كفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی، بیان كرد.

مدیركل اداره كار، تعاون و رفاه اجتماعی كرمان، گفت: متقاضیان ایجاد این موسسات می توانند، برای دریافت اطلاعات بیشتر به پایگاه های اینترنتی www.jobs.kr.ir یا www.mlsa.gov.ir مراجعه و همچنین با شماره تلفن های 3 -2755071 بخش اتباع بیگانه اداره كل تعاون كار و رفاه اجتماعی استان كرمان تماس برقرار كنند.ك/3

7444/9025/2624