۲۷ دی ۱۳۹۰، ۱۰:۵۶
کد خبر: 30768751
T T
۰ نفر

زنجان - معاون توسعه ورزش بانوان اداره كل ورزش و جوانان استان زنجان، گفت: در زمان حاضر نبود حامي مالي مناسب مشكل بسيار بزرگي براي ورزش بانوان اين استان شده است.

'سعیده عینی' ، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود: در حال حاضر تیم های مختلف ورزش بانوان زنجان برای حضور توانمندتر در رقابت های لیگ های باشگاهی كشور به لحاظ اعتبار در مضیقه هستند.

وی، تصریح كرد: اینكه تیم های زنجان در مسابقات لیگ بانوان كم تعداد هستند به خاطر كمبود اعتبارات است و اگر حمایت اداره كل ورزش و جوانان نبود مطمئنا حتی این تعداد كم نیز از حضور در این رقابت ها باز می ماندند.

عینی ، گفت: پتانسیل و زمینه برای حضور بانوان زنجان در لیگ های مختلف كشور فراهم است ولی متاسفانه هیچ نهاد و ارگانی به لحاظ مالی ، تیم های ورزشی بانوان این استان را برای شركت در این مسابقات حمایت نمی كند.

وی ، استقبال بانوان استان زنجان حتی در سطح روستاهای این استان از رشته های مختلف ورزشی را بسیار خوب ارزیابی كرد و اظهار داشت: در حال حاضر بانوان زنجان در همه رشته های مختص زنان فعال هستند.

عینی، خاطرنشان ساخت: رشته های توپی و راكتی ازجمله 'والیبال ، بسكتبال، بدمینتون و تنیس روی میز' بیش از سایر ورزشها مورد توجه بانوان قرار دارد و در كنار آن ، رشته های رزمی و شنا نیز علاقه مندان زیادی را توانسته است به سوی خود جلب و جذب كند.

وی افزود: بیشترین رده سنی ورزشكاران زن این استان مربوط به نوجوان و جوان می باشد و تاكنون نیز توانسته اند به موفقیت های خوبی در مسابقات درون مرزی و برون مرزی دست یابند.

معاون توسعه ورزش بانوان اداره كل ورزش و جوانان استان زنجان، تعداد ورزشكاران زن این استان را بیش از11 هزار و 180 نفر اعلام كرد و گفت: در مجموع ورزش بانوان استان زنجان به لحاظ امكانات و تجهیزات ورزشی در سطح خوبی قرار دارد و در بیشتر رشته ها دارای سالن اختصاصی می باشد.

عینی ، وجود مربیان مجرب و كارآزموده را در رشد ورزش بانوان استان زنجان بسیار موثر دانست و افزود: مربیان و داوران زنجان نتوانسته اند به لحاظ دانش فنی روز ، همپای رشته های ورزشی رشد كنند كه این نیز مشكلاتی را در خصوص تربیت ورزشكاران شاخص و توانمندتر بوجود می آورد.

وی، تصریح كرد: استان زنجان به لحاظ داشتن موقعیت جغرافیایی خاص و مناسب، از ظرفیت و پتانسیل لازم برای برگزاری اردوهای مختلف تیم ملی و مسابقات قهرمانی كشور و بعضا بین المللی ، برخوردار است و به همین خاطر نیز بسیاری از فدراسیون ها تمایل دارند كه مسابقات و اردوهای آمادگی و انتخابی را در این استان برپا دارند.

597/522