۸ بهمن ۱۳۹۰، ۱۳:۴۳
کد خبر: 30784406
T T
۰ نفر

زنجان - مديركل راه وترابري استان زنجان گفت: بيش از 38ميليارد ريال اعتبار براي رفع نقاط پرحادثه در محور هاي مواصلاتي اين استان در سال جاري اختصاص يافت.

'غلامرضا سقندلی' روزشنبه بابیان این مطلب از احداث و تكمیل شش نقطه پرحادثه در جاده های استان زنجان خبرداد و افزود: اجرای تعدای از این تقاطع غیرهمسطح، از سالهای گذشته آغاز شده است و درسال جاری به مرحله بهره برداری می رسند.

وی اظهارداشت: تعریض و چهاربانده كردن خروجی شهر زنجان از پلیس راه زنجان – تاكستان به طرف سه راهی طارم به طول سه كیلومتر، احداث پل زیرگذر به همراه دور برگردان این مسیر در كیلومتر 10 جهت دسترسی به شركت سرب و روی و دیگر مراكز صنعتی موجود در این محور، احداث تقاطع غیرهمسطح سه راهی طارم، از جمله پروژه های در دست اجرا این اداره كل است.

سقندلی یادآورشد: همچنین احداث تقاطع غیرهمسطح اتصال آزاد راه به شهر ابهر در محل تقاطع های راه آهن وكمربندی ابهر و تقاطع غیرهمسطح نورین از مهمترین پروژ های در دست اجرای این اداره كل در مسیر جاده زنجان – تاكستان می باشد.

وی افزود: تعریض و چهار بانده كردن محور زنجان – بیجار، احداث واریانت اتصال جاده بیجار به محور زنجان – دندی و همچنین تعریض و ارتقا محور زنجان – فرودگاه از دیگر پروژه های این اداره كل در سال جاری بوده است كه با تكمیل و بهره برداری از آنها به میزان قابل توجهی از حجم ترافیك و سوانح جاده ای این محور ها كاسته شده یا خواهد شد.

سقندلی گفت: تقاطع محورهای روستایی با راههای اصلی نیز در پنج نقطه طی سال جاری ساماندهی شده است.

وی بااشاره به شناسایی بیش از 120 نقطه پرحادثه در محورهای ارتباطی استان زنجان طی سالهای اخیر اظهارداشت: بیش 80 درصد این نقاط اصلاح وساماندهی شده است.

مدیركل راه وترابری استان زنجان افزود: تعریض محورهای اصلی استان از جمله محور زنجان – تاكستان، محور زنجان- میانه، محور زنجان- بیجار، زنجان- همدان و زنجان- گیلوان- منجیل از جمله پروژه های مهمی هستند كه مطالعات آنها به اتمام رسیده وبرنامه تعریض وچهاربانده كردن آنها فاز به فاز از چند سال قبل در دست انجام است و با تامین اعتبار لازم در سالهای آتی بصورت كامل عملیاتی خواهند شد.

596/522