۸ بهمن ۱۳۹۰، ۱۴:۳۱
کد خبر: 30784564
T T
۰ نفر

تهران - همزمان با سالروز تاسيس راديو ايرانصدا، از هشت امكان جديد اين شبكه با حضور معاون صدا سازمان صدا وسيما رونمايي شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، 'حسین صوفی' روز شنبه در نشست خبری رونمایی از جدیدترین خدمات رادیو ایرانصدا گفت: سیاست رسانه ملی، تولید برنامه های متناسب با اقتضائات روز و همگام با امكانات است.

وی افزود: یكی از مهمترین تكنولوژی های روز برای برقراری ارتباط، استفاده از اینترنت و وب برای انتشار پیام است و تاسیس رادیو ایرانصدا بر مبنای این تكنولوژی یك حركت هوشمندانه بود.

صوفی، پیشرفت كیفیت این شبكه رادیویی را طی چهار سال گذشته جهشی توصیف كرد و ادامه داد: بیش از 488 ساعت برنامه با موضوعات علمی، آموزشی، تفریحی، سرگرمی و اجتماعی تا امروز از طریق رادیو ایرانصدا منتشر شده كه این رقم همزمان با ویژه برنامه های پیروزی انقلاب اسلامی افزایش خواهد یافت.

معاون صدا، تولید برنامه های پاك در این بخش را ناشی از نگاه ارزشی حاكم در رادیو ایرانصدا دانست و گفت: ابتكار و خلاقیت برای انتشار پیام و ارتباطات با مخاطب، تولید و پخش برنامه های پر محتوا در حوزه وب و متناسب با سلیقه های مختلف و تداوم برنامه های این شبكه در راستای اهداف نظام، از جمله برنامه های این شبكه رادیویی است.

وی همچنین ابراز امیدواری كرد كه رادیو ایرانصدا با نوآوری، ضمن حفظ مخاطبان امروز، رفته رفته بتواند بر تعداد آنها بیافزاید و با ارتقای برنامه های این شبكه رادیویی بخشی از رسالت خود را ایفا كند.

مدیر رادیو ایرانصدا نیز در این مراسم گفت: افتتاح وبگاه اختصاصی كتاب گویا، بهره برداری از درگاه و فروش كتاب، افتتاح مجموعه كانال های تلفن همراه و رونمایی از سایت جدید شبكه ایرانصدا از جمله بخش های جدیدی است كه در آستانه چهارمین سال تاسیس این شبكه راه اندازی شده اند.

'رضا رضایی' ادامه داد: از روز شنبه - 8 بهمن ماه - برنامه های این شبكه رادیویی به 500 هزار ساعت افزایش خواهد یافت و زمان پخش زنده نیز چهار ساعت افزایش می یابد كه

امكان استفاده از این خدمات در سایت این شبكه مقدور است.

وی افزود: وبگاه اختصاصی كتاب گویا با هدف ترویج فرهنگ كتاب و كتابخوانی، منتخبی از كتاب های روز را به صورت موضوعات تفكیكی و تقسیم بندی براساس گونه ها نشر در اختیار علاقه مندان قرار می دهد. ضمن آنكه این وبگاه در راستای سیاست تبلیغی برای ناشران به معرفی فعالان این عرصه می پردازد.

به گفته وی، اكنون چهار هزار و 300 عنوان كتاب بارگذاری و آماده استفاده برای مخاطبان عام و خاص در بستر اینترنت شده است.

رضایی، رادیو ایرانصدا را شبكه‌ای وب‌ محور توصیف كرد و گفت: دسترسی به آرشیو برنامه های این شبكه از جمله اقداماتی است كه در آینده در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

وی یادآور شد: هوشمندسازی جدول پخش كانال های 10 گانه، تغییر جدول پخش زنده و رادیو تصویری این شبكه به همراه آغاز به كار پخش زنده از دیگر امكانات جدید ایرانصدا است.

فراهنگ ** 9173 ** 1071
۰ نفر