۱۵ بهمن ۱۳۹۰، ۱۰:۱۲
کد خبر: 30797012
T T
۰ نفر

تهران - عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي گفت: اعتبارات عمراني در لايحه بودجه سال 1391 كل كشور افزايش يافته و به رقم 38 هزار ميليارد تومان رسيده است .

'موسی الرضا ثروتی' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزایش اعتبارات عمرانی را مثبت و در جهت عمران و آبادانی كشور دانست و افزود: افزایش اعتبارات عمرانی در صورتی مثبت است كه این اعتبارات در عمل نیز به دستگاهها پرداخت شود .

وی افزود: مجلس شورای اسلامی سال گذشته در جریان رسیدگی به بودجه سال 1390 میزان اعتبارات عمرانی پیشنهاد شده از سوی دولت را كاهش داد و از 47 هزار میلیارد تومان پیشنهاد شده به 34 هزار و 500 میلیارد تومان رساند، با این وجود تا پایان 9 ماهه نخست امسال 10 هزار میلیارد تومان آن در اختیار دستگاهها گذاشته شده بود .

به گفته ی ثروتی، منابع بودجه عمومی دولت در لایحه سال 1391 نسبت به بودجه امسال با كاهش روبرو بوده و به رقم 164 هزار میلیارد تومان رسیده است .

عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به افزایش بودجه شركت های دولتی در لایحه بودجه سال 1391 نسبت به امسال گفت: بودجه شركت های دولتی از 355هزار میلیارد تومان سال جاری به 365 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است .

ثروتی در مورد دلیل افزایش بودجه شركت های دولتی با وجود اجرای سیاست خصوصی سازی در كشور ، اظهار داشت: قرار بود در سال جاری 400 شركت دولتی به بخش خصوصی واگذار شود كه براساس گزارش رسمی ارایه شده به مجلس شورای اسلامی ، امسال فقط شش شركت به بخش خصوصی واگذار شده ، براین اساس بودجه شركت های دولتی نیز كاهش نیافته و روند رشد را ادامه می دهد .

وی در مورد نحوه تامین اعتبارات یارانه های نقدی در سال جاری گفت: هنوز گزارش دقیقی در این مورد به مجلس ارایه نشده ،اما دولت برای تامین اعتبارات مورد نیاز هشت هزار میلیارد تومان از بانك مركزی استقراض كرده است.

این نماینده مجلس گفت: دولت برای تامین اعتبار مورد نیاز برای پرداخت یارانه های نقدی در سال جاری ، اجازه داشت حداكثر 20 درصد نرخ كالاهای یارانه ای را افزایش دهد كه در عمل این اتفاق نیفتاد .

اقتصام ** 1579 **1561
۰ نفر