۱۸ بهمن ۱۳۹۰، ۱۳:۰۱
کد خبر: 30804314
T T
۰ نفر

رشت - به مناسبت گراميداشت دهه مبارك فجر همايش ادبي 'زبان مادري' در مجتمع كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان گيلان در رشت برگزار شد.

كارشناس مسوول ادبی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان گیلان گفت: تقویت ادبیات بومی و محلی و شناسایی استعدادهای ادبی اعضای كانون پرورش فكری از مهمترین اهداف برگزاری این همایش است.

'حمیرا خدابنده' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بیش از یكصد اثر در دو بخش اعضای كودك و نوجوان و مربیان كانون پرورش فكری گیلان در قالب شعر، قصه و متن ادبی به زبان و گویش های تاتی، تالشی، گالشی، تركی و گیلكی به آفرینش های ادبی كانون ارسال شد.

وی اظهار داشت: پس از داوری آثار دریافتی 10 اثر در بخش اعضای كودك و نوجوانان كانون پرورش فكری گیلان و پنج اثر نیز در گروه مربیان كانون انتخاب كه در این همایش صاحبان آثار برگزیده تجلیل شدند.

خدابنده شناسایی و تقویت توانمندی های كودكان و نوجوانان در زمینه ادبیات، شعر، داستان و متن ادبی را از اهداف فعالیت های مركز آفرینش های ادبی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان ذكر كرد.

وی به برنامه های مركز آفرینش های ادبی كانون پرورش فكری گیلان در دو بخش حضوری و مكاتبه ای اشاره و یادآور شد: این برنامه ها با شركت كودكان و نوجوانان عضو و با حضور مربیان ادبی در مراكز 31 گانه كانون برگزار می شود.

وی تعداد كودكان و نوجوانان عضو مركز آفرینش های ادبی در بخش غیرحضوری را بیش از 200 نفر عنوان و تصریح كرد: در این بخش از طریق مكاتبه با ارایه راهنمایی لازم برای تقویت استعدادهای ادبی آنان اقدام می شود. ك/2.

7286/ 603