اروميه - مسوول بسيج دانشجويي دانشگاه آزاد اروميه با عنوان اينكه انتخابات در ايران از مردمي ترين حركت هاي سياسي در جهان است گفت: مشاركت مردم در انتخابات ايران با ديگر كشورها قابل قياس نيست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالله سیوانی زاد روز یكشنبه در میزگرد دانشجویی' دانشگاه و مجلس كارآمد' كه با حضور دانشجویان مراكز آموزش عالی ارومیه برگزار شد، افزود: در كشورهایی كه خود را مهد دموكراسی معرفی می كنند، حداكثر مشاركت مردم در انتخابات 30 درصد است، اما در كشور ما در برخی از انتخابات شاهد حضور 98 درصد مردم در انتخابات بودیم.

وی با تاكید بر ایجاد زمینه های انتخابات پرشور در اسفند ماه امسال اضافه كرد: این انتخابات یكی از مهمترین انتخابات در سالهای اخیر است كه تمامی مردم ایران به حضور حداكثری در آن اتفاق نظر دارند و آن را به عنوان یك حق و وظیفه برای خود می دانند.

وی انتخاب افراد اصلح در این انتخابات را با اهمیت دانست و اظهار كرد: آحاد جامعه و به خصوص تشكل های دانشجویی باید نسبت به این امر حساسیت داشته باشند و در انتخاب خود با دقت نظر عمل كنند.

علی قاسم پور، مسوول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه علم و فن ارومیه نیز در این میزگرد با اشاره به غبارآلود بودن فضای بعد از فتنه 88 گفت: بصیرت مردم بعد از فتنه 88 افزایش یافته است، بنابر این كاندیداهایی كه خود را به عنوان نامزد انتخابات معرفی می كنند، باید از دادن شعارهایی كه قادر به عملی كردن آن نخواهند بود، خودداری كنند.

وی افزود: مهمترین مساله ای كه امروز در جامعه باید نسبت به مسائل انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی انجام گیرد، برنامه ریزی برای برطرف كردن شبهات است.

در این میزگرد دانشجویی دیگر دانشجویان نیز به ارائه آرا و نظرات خود در خصوص انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی پرداختند.

محمد پیام، مسوول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور ارومیه نیز در این میزگرد به شاخصه‌های نماینده اصلح از دید دانشجویان اشاره كرد و گفت: پایبندی به آرمان های امام راحل و منویات رهبر معظم انقلاب مهمترین مساله ای است كه در تعیین شاخصه‌ها از سوی مردم و دانشجویان مطرح می‌شود.

وی اضافه كرد: متاسفانه بسیاری از نمایندگان در ظاهر خوب شعار می‌دهند، اما وقتی پای عمل به میان می‌آید چندان به مبانی پایبند نیستند.

پیام افزود: برگزاری نشست های تخصصی و كرسی های آزاد اندیشی در راستای انتخاب اصلح در سطح دانشگاه می تواند موثر باشد.

امیر شجاعی، مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه ارومیه نیز در ادامه با اشاره به حربه دشمن برای تحریم مشاركت در انتخابات مجلس نهم گفت: گسست بین مردم و رهبری، كاهش مشاركت و مشاركت مشروط از محورهای اصلی است كه دشمن برای انتخابات آتی برنامه ریزی كرده است.

وی قومیت گرایی را از مباحث مهم در انتخابات آذربایجان غربی دانست و افزود: سنجش نیازها و اتصال دانشجویان با ولایت فقیه باید در راس كار تشكل های دانشجویی قرار گیرد.

شجاعی اظهار كرد: وظیفه تشكل های دانشجویی در ایجاد زمینه مشاركت حداكثری در انتخابات به عنوان كار ویژه ی تشكل های دانشجویی از اهمیت بالایی برخوردار است.

نجم افشار، مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشكی ارومیه، حضور آگاهانه در انتخابات را از امتیازات ویژه نهمین دوره مجلس دانست و گفت: انتخاب اصلح مهمترین ركن در انتخابات است كه باید همگان بر آن توجه جدی داشته باشند.

8136/583