امام جمعه ارومیه: شرکت در انتخابات رکن اساسی ارتقای اقتدار ملی است

ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: شرکت در انتخابات اقتدار و قدرت ملی را افزایش می دهد و هر فردی که در این زمینه و تقویت امنیت و آرامش نقشی داشته باشد، در درگاه خداوند پاداشی عظیم دارد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه افزود: در این انتخابات ملت ایران دوباره حماسه آفرینی می کنند و مشارکت حداکثری و در میدان بودن خود را به خوبی نشان می دهند.

وی با بیان اینکه هر کسی در انتخابات شرکت نکند در مقابل شهدا مسوول است، اظهار کرد: اگر به مملکت و ملت به خاطر حضور کمرنگ افراد در آینده آسیب و صدمه ای وارد شود و دشمنان به مملکت طمع کنند، همه افرادی که مشارکت نداشته اند، مسوول خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به معیارهای انتخاب اصلح ادامه داد: باید بهترین شخصی را که در نظر می گیرید انتخاب کنید.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اضافه کرد: وقتی مشخص شد چه کسی رییس جمهور است رقابت ها باید به رفاقت تبدیل شود.

وی تاکید کرد: مشارکت موثر و انتخاب آگاهانه از موارد مهم انتخابات در ایران اسلامی است که در این خصوص همه ما مسوولیت داریم.

وی اظهار کرد: رقابتها نباید به دشمنی تبدیل شود و رقابت تا روز برگزاری انتخابات است و همه اهل یک کشور هستند و تک تک این افرادمتعلق به یک کشور هستند و هر فردی انتخاب شد باید بقیه به کمک و یاری او بیایند نه جدال و معارضه کنند؛ هر کسی این کار را بکند در نظر مردم منفور خواهد شد.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: مردم با بزرگواری قبول می کنند و می آیند در انتخابات شرکت می کنند و انتظار دارند فردا هر فردی به عنوان رییس جمهور انتخاب شد، بقیه در خدمت او باشند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اضافه کرد: هرکسی رییس جمهور کشور انتخاب شد، همه باید قبول کنند و ما قبول کردیم براساس اعتقادات و قانون اساسی وقتی انتخابات برگزار شد و فردی برگزیده شد، همه باید تمکین کنند و فتنه ۸۸ نباید تکرار شود؛ اگر برخی ها دم از تقلب در انتخابات بزنند، خواسته دشمن را اجابت کرده اند.

وی با بیان اینکه این نامزدها که باهم رقابت می کنند باید حواسشان جمع باشد که مردم بصیر هستند، اظهار کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری هر کسی رییس جمهور شود، باید به کسانی که با امام (ره) و اندیشه های ایشان زاویه دارند، مدیریت و مسوولیت واگذار نکند و اگر این کار را کرد، به ملت خیانت کرده است.

وی اضافه کرد: ما رای می دهیم چون همه این نامزدها با صراحت گفته اند که خط رهبری را قبول را دارند؛ هر فردی خط رهبری را قبول می کند یعنی اینکه با ولایت موافق است و اگر فردی با فریب مردم رای آورد و بعد به کسانی که با رهبری زاویه دارند، پست مدیریتی داد، خائن است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با انتقاد از مدیریت شهری ارومیه در زمینه مساله ترافیک اظهار کرد: این موضوعی است که مورد مطالبه مردم است و بسیاری از شهروندان از آسفالت معابر شهری گلایه دارند و بیش از هفت ماه حتی در برخی مناطق مردم در این زمینه مشکل دارند و من شاهد هستم که ۶ ماه است در یکی از محلات مردم مشکل دارند و کسی پاسخگو نیست.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با گرامیداشت یاد و خاطره شهادت شهدای هفتم تیرماه گفت: آمریکا و اذناب آن در این اتفاقات نقش مهمی داشتند و باید این افراد را بشناسیم.

وی با تبریک روز خانواده گفت: خانواده و حفظ آن بسیار مهم است و دشمنان درصدد هستند بنیانهای خانواده را سست کنند چراکه اگر خانواده از بین برود، اساس جامعه هم متزلزل می شود.

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته ارومیه با حضور مردم در مصلای امام خمینی (ره)برگزار شد؛ نمازگزاران ارومیه ای ضمن حضور در نمازجمعه، رای خود را نیز در شعبه داخل مصلا به صندوق انداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha