۱ اسفند ۱۳۹۰، ۹:۴۹
کد خبر: 30826596
T T
۰ نفر

ساري - رييس كارگروه اشتغال شهرستان جويبار , اين شهرستان را با توان بالا براي اجراي طرحهاي مشاغل خانگي دانست.

به گزارش ایرنا ، ' امید نیك نژاد ' روز دوشنبه در نشست كارگروه اشتغال شهرستان جویبار با اشاره به اینكه جمعیت روستایی این شهرستان بالاست ، ادامه داد: روستاها از فضای كار و فعالیت برای اجرای مشاغل خانگی برخوردار هستند كه جویبار با دارا بودن بافت جمعیتی بالای روستایی قابلیت اجرای بیشتر این طرح ها را دارد.

وی ادامه داد: اجرای طرحهای مشاغل خانگی در روستاها باعث ایجاد مشاغل پایدار در این فضاها می شود.

فرماندرا شهرستان جویبار ایجاد 670 شغل با 24 میلیارد ریال اعتبار را سهمیه این شهرستان در ایجاد مشاغل خانگی دانست و گفت: تاكنون 450 نفر با دریافت تسهیلات این بخش موفق به ایجاد شغل شدند.

وی با اشاره به اینكه یك چهارم متقاضیان جویبار موفق به دریافت تسهیلات مشاغل خانگی شدند ، گفت: میانگین دریافت تسهیلات مشاغل خانگی مازندران یك سوم است كه جویبار از میانگین استانی پایین تر است.

نیك نژاد ، با اشاره به اینكه متقاضیان دریافت تسهیلات مشاغل خانگی از افراد با سطح درآمد پایین هستند و با دریافت این تسهیلات ، بدنبال ایجاد شغل می باشند ، گفت: رفع مشكلات وثیقه و برخی موانع پیش روی می تواند روند پرداخت تسهیلات را در جویبار شتاب بخشد.

وی تعهد اشتغال شهرستان جویبار براساس سامانه رصد را دو هزار و 628 نفر برشمرد و افزود: تاكنون دو هزار و 882 نفر موفق به اخذ تسهیلات این بخش و ایجاد فرصت شغلی شدند.

فرماندار جویبار با تاكید بر نهادینه شدن فرهنگ كار در این شهرستان گفت: 60درصد نیروهای فعال این شهرستان در بخش های تولیدی ( كشاورزی و صنعتی) فعالیت می كنند.

وی به اقدامهای خوب دولت در ایجاد اشتغال جوانان بویژه با پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی اشاره كرد و گفت: با اعمال هماهنگی های لازم با بانكهای عامل اهداف موردنظر دولت دراین بخش شتاب می یابد.ك/2

7329/503