۱ اسفند ۱۳۹۰، ۱۴:۳۴
کد خبر: 30827487
T T
۰ نفر

قلعه كميز رودان نياز به مرمت مداوم دارد

۱ اسفند ۱۳۹۰، ۱۴:۳۴
کد خبر: 30827487

بندرعباس- معاون سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري هرمزگان گفت: قلعه كميز رودان نياز به مرمت مداوم و طرح و نقشه كلي براي ساماندهي دارد‌.

به گزارش ایرنا عباس نوروزی دوشنبه، در جمع كاركنان بخش باستان شناسی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در خصوص مرمت قلعه كنیزشهرستان رودان هرمزگان، با شاره به اینكه برای مرمت این قلعه مبلغ 500 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده افزود: طی عملیات مرمتی كه به تازگی پایان پذیرفت، خشت‌های فرو ریخته دیوار قلعه طبق قالب‌های اصلی آن، ساخته وجای ‌گذاری شد.

این كارشناس ارشد باستان شناسی تصریح كرد: آثاری مربوط به دو‌ره‌های ایلخانی تا صفوی در آن یافت شده كه نشانگر مورد استفاده بودن این بناها در دوره‌های یاد شده است.

معاون سازمان میراث فرهنگی هرمزگانخاطر نشان ساخت: سفال‌های مربوط به دوره ایلخانی كه طی كاوش‌های انجام شده در قلعه یافت شده‌،پس از بررسی و مطالعه در مخزن اشیای آثار تاریخی این استان نگهداری می‌شود.

نوروزی با اشاره به اینكه ساختمان قلعه دوهزار متر و وسعت آن با احتساب حصار دور، 18 هكتار‌است اظهار داشت: این قلعه تاریخی با استفاده از قلوه‌ سنگ در 12‌ كیلومتری بندرعباس در روستای كمیز رودان بر روی صخره‌ای ساخته شده است.

گفتنی است شهرستان رودان دارای اماكن تاریخی فراوانیاست كه هن.زمورد مطالعه و بررسی قرار نگرفته اند.ك/2

8144/668